"Cestujúca verejnosť prijala zmeny pozitívne. Od spustenia reformy zaznamenávame minimum požiadaviek na zmenu cestovných poriadkov. Môžeme preto povedať, že sú nastavené správne," skonštatoval Lengyel.
Ako doplnil, prejavilo sa to nárastom počtu prepravených osôb. "Do doby vypuknutia pandémie sme zaznamenali nárast o jedno percento, pričom posledných 15 rokov bol neustály pokles približne o štyri percentá ročne," uviedol.
Vplyvom protiepidemických opatrení došlo k opätovnému zníženiu počtu prepravených osôb, v čase lockdownov aj o 80 percent. Vlani využilo služby MAD o pätinu cestujúcich menej. "V porovnaní s inými mestami sme však na tom ešte stále pomerne dobre. Sú samosprávy, ktoré zaznamenali poklesy na úrovni 50 až 60 percent," doplnil Lengyel s tým, že pred pandémiou prepravila MAD viac ako milión cestujúcich ročne.
Verejnosť sa po meste a mestských častiach prepravuje 11 ekologickými vozidlami. Vlani zaviedli systém dobíjania prepravných kariet cez internet a možnosť nákupu časových lístkov. Cena za prepravu sa nezvyšovala. Lengyel zdôraznil, že zo strany mesta ide o jedno z ďalších opatrení na podporu MAD.
Ročné náklady na prevádzku MAD sú priemerne milión eur za rok, tržby z cestovného pokrývajú približne tretinu z nich. "Ekonomicky efektívne sú linky, ktoré spájajú Podbreziny s mestom a prepravia väčšinu cestujúcich. Ostatné linky do iných mestských častí sú síce stratové, ale potrebné pre zabezpečenie dopravnej obslužnosti a potrieb obyvateľov," dodal vedúci oddelenia dopravy.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť