V územnom pláne zas poslanci vyčlenili územia, na ktorom reklamu povolili. Ako Kapitulík tvrdí, za rok a pol sa im podarilo dosiahnuť viac, ako predošlým vedeniam za 15 rokov.
Zatiaľ však regulácia prebieha na gentlemantskej dohode mesta s reklamnými agentúrami. To kritizuje poslanec Ján Rzeszoto, ktorý tvrdí, že najskôr malo dôjsť z ich strany k odstráneniu všetkých nelegálnych nosičov, a až potom sa malo s nimi rokovať o ďalších povoleniach. Aj o tomto rozpore sme diskutovali v Dueli SP 21 s viceprimátorom Žiliny Martinom Kapitulíkom a poslancom MZ Jánom Rzeszotom.
Čo v dikusii, okrem iného, odznelo?
Kapitulík tvrdí, že sa im už podarilo odstrániť 150 – 200 nelegálnych plôch, pričom to mesto nestálo jediné euro. Aj to je výsledok memoranda s reklamnými agentúrami.
Naopak, mestu to vraj prinieslo 600-tisíc eur do rozpočtu.
Rzeszoto dal do zastupiteľstva návrh, aby poslanci mesačne dostávali správu o stave nelegálnej reklamy. Niektorým agentúram totiž vyčíta, že memorandum neplnia a ich nosiče stále stoja. Jeho návrh však neprešiel.
Aký je ideálny želaný stav, ku ktorému sa snažia dopracovať obaja aktéri?
Dozviete sa v našom videu.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť