Rekonštrukcia mosta číslo 293 na ceste 1/18 sa v posledných dňoch konečne posúva dopredu. Práce sú v plnom prúde. „Ani veriť tomu nemôžem, ale teším sa. Veď chodiť po moste posledné roky bolo ozaj za trest. Aby v 21. storočí nedokázali tri roky opraviť kúsok cesty s mostom, to je hanba,“ hovorí Mário z martinskej mestskej časti Košúty. Úsekom chodí denne.
Most postavili ešte v roku 1964 a je súčasťou cesty prvej cesty v smere zo Žiliny do Ružomberka, či Dolného Kubína. Viac, ako tri roky sa ťahá jeho rekonštrukcia. Za ten čas už na nej pracovali dve firmy, no most je stále v dezolátnom stave. Teraz na stavbu nastúpila tretia firma. „Najnižšiu cenu v súťaži ponúkla spoločnosť Váhostav a to 1,4 milióna eur s DPH. Dĺžka stavebných prác sa predpokladá na osem mesiacov,“ informuje Martin Guzi, hovorca Slovenskej správy ciest (SSC).
Na moste je hrdzavá konštrukcia, nevyhovuje už ani povrch vozovky. Nielen Martinčania dúfajú, že sa nekonečnú rekonštrukciu tentoraz podarí aj dokončiť. „Rekonštrukciu mosta začala ešte v roku 2018 realizovať firma Hastra, ktorá uspela vo verejnej súťaži. Stavba bola začlenená do Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). V priebehu výstavby sa zistilo, že spodná stavba je v zlom technickom stave,“ hovorí Martin Guzi.
SSC teda zadala úlohu na vypracovanie projektovej dokumentácie na spevnenie spodnej stavby mosta. To bolo v roku 2019. „V marci roku 2020 nastúpil zhotoviteľ na realizáciu spevnenia spodnej stavby. Tieto práce ukončil v júni 2020 a oznámil nám, že nebude pokračovať na vrchnej stavbe mosta a odišiel zo stavby. SSC následne ukončila zmluvný vzťah so spoločnosťou Hastra,“ vysvetľuje Guzi.
Spoločnosť na moste prestavala takmer 160 tisíc eur. Do hry potom vstúpil ďalší zhotoviteľ. „Spoločnosť Doprastav realizovala práce do apríla 2021 v rámci sanácie nevyhovujúceho stavu mosta. Potrebné bolo aktualizovať projektovú dokumentáciu a vyhlásiť novú súťaž na zhotoviteľa stavby,“ objasňuje Guzi. Doprastav na moste prestaval necelých 112 tisíc eur.
Rekonštrukcia mosta zahŕňa novú vrchnú stavbu mosta, aj s príslušenstvom. Celkový rozsah úpravy cesty pri moste je v dĺžke 180 m. Na dĺžku 10m pred a 10m za mostom je navrhnutá úplná výmena konštrukcie vozovky a v priľahlých úsekoch 50 m aj výmena obrusnej asfaltovej vrstvy.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť