Nedeľa 08. 12. 2024 14:19:58 | Meniny má Marína

Množstvo pruhov môže skomplikovať úsek D3 na Kysuciach. Útvar hodnoty za peniaze varuje pred problémami

To, že dopravná situácia na Kysuciach je komplikovaná, nie je žiadnym tajomstvom a ani novinkou. Celej situácii mali pomôcť nové úseky D3, ktoré kompetentní naplánovali s mimoriadne širokou infraštruktúrou. Odborníci z Útvaru hodnoty za peniaze majú však skeptické reakcie.

Michal Szentivanyi|13. november 2024|15:00:37

Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Erika Ďurčová

Súvisiaci článok
Doprava v Martine má vysnívanú novinku: Na „križovatke smrti" vybudovali inteligentné semafory a priechod
Čítajte viac >

O stanovisku odborníkov z útvaru informoval portál topspeed.sk. Web upozornil, že dohromady sa v tejto lokalite plánuje až 6 pruhov. Otvorili sa polemiky o tom, či je toto vysoké číslo pruhov vôbec potrebné. Kysuce pritom už dlhšie čakajú na dokončenú diaľnicu D3 vrátane druhej rúry tunela Horelica. Jej vybudovanie nebude lacná záležitosť, pretože bude stáť minimálne 1,3 miliardy eur. V tomto prípade by aspoň časť investície pokryli európske peniaze.

Verejné súťaže sú teraz prioritou číslo jedna. Ich výsledok zaistí aj výslednú podobu tohto úseku. Ide aj o úsek D3 Kysucké Nové Mesto - Osčadnica a súťaž bola vyhlásená aj na úsek Oščadnica - Čadca, Bukov.

Na ceste číslo I/11 medzi Žilinou a Čadcou sa denne pohybuje približne 25-tisíc áut. Tento tlak má znížiť počet pruhov, ktorých má byť až šesť. Diaľnica D3 bude mať štyri pruhy. Doplňujúcim faktorom budú ďalšie dva pruhy, ktoré zabezpečí cesta prvej triedy. Tá bude postavená nanovo a čiastočne na identických miestach ako pôvodná.

Screen Shot 11-11-24 at 02.20 PM.JPG Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Milan Kapusta

Pruhov bude zbytočne veľa, myslia si odborníci

K tejto tematike prehovorili aj zamestnanci Útvaru hodnoty za peniaze. Podľa nich je určené množstvo pruhov nadbytočné. „Navyše, môže sa stať, že cesta prvej triedy odláka autá preč z diaľnice, aby si nemuseli kupovať diaľničnú známku. Aj preto analytici útvaru skôr navrhli vybudovanie D3 v polovičnom profile s dvomi pruhmi. Ďalšou možnosťou malo byť iba postavenie diaľnice bez novej cesty prvej triedy. Prípadne sa podľa analytikov dala súčasná cesta prvej triedy rozšíriť," parafrázoval portál topspeed.sk stanovisko Útvaru hodnoty za peniaze.

Inštitúcii sa nepozdáva ani šírka novej cesty prvej triedy. Odporúčajú 7,5 metra namiesto avizovaných 9,5 metra.


Súvisiaci článok
Motoristom z Bystričky a Martina spadol kameň zo srdca. Neslávnu križovatku obohatia inteligentné semafory
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť