O stanovisku odborníkov z útvaru informoval portál topspeed.sk. Web upozornil, že dohromady sa v tejto lokalite plánuje až 6 pruhov. Otvorili sa polemiky o tom, či je toto vysoké číslo pruhov vôbec potrebné. Kysuce pritom už dlhšie čakajú na dokončenú diaľnicu D3 vrátane druhej rúry tunela Horelica. Jej vybudovanie nebude lacná záležitosť, pretože bude stáť minimálne 1,3 miliardy eur. V tomto prípade by aspoň časť investície pokryli európske peniaze.
Verejné súťaže sú teraz prioritou číslo jedna. Ich výsledok zaistí aj výslednú podobu tohto úseku. Ide aj o úsek D3 Kysucké Nové Mesto - Osčadnica a súťaž bola vyhlásená aj na úsek Oščadnica - Čadca, Bukov.
Na ceste číslo I/11 medzi Žilinou a Čadcou sa denne pohybuje približne 25-tisíc áut. Tento tlak má znížiť počet pruhov, ktorých má byť až šesť. Diaľnica D3 bude mať štyri pruhy. Doplňujúcim faktorom budú ďalšie dva pruhy, ktoré zabezpečí cesta prvej triedy. Tá bude postavená nanovo a čiastočne na identických miestach ako pôvodná.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Milan Kapusta
Pruhov bude zbytočne veľa, myslia si odborníci
K tejto tematike prehovorili aj zamestnanci Útvaru hodnoty za peniaze. Podľa nich je určené množstvo pruhov nadbytočné. „Navyše, môže sa stať, že cesta prvej triedy odláka autá preč z diaľnice, aby si nemuseli kupovať diaľničnú známku. Aj preto analytici útvaru skôr navrhli vybudovanie D3 v polovičnom profile s dvomi pruhmi. Ďalšou možnosťou malo byť iba postavenie diaľnice bez novej cesty prvej triedy. Prípadne sa podľa analytikov dala súčasná cesta prvej triedy rozšíriť," parafrázoval portál topspeed.sk stanovisko Útvaru hodnoty za peniaze.
Inštitúcii sa nepozdáva ani šírka novej cesty prvej triedy. Odporúčajú 7,5 metra namiesto avizovaných 9,5 metra.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť