„Naša spoločnosť dbá na prevenciu a predchádzanie úrazom v autobuse, ale vyhnúť sa im niekedy však nedá. V Prepravnom poriadku SAD Žilina (konkrétne čl. 15 Dopravné nehody a iné mimoriadne udalosti počas prepravy) sú definované mimoriadne udalosti, ku ktorým môže počas prepravy dôjsť. Ide najmä o samotnú nehodu autobusu, úrazy, pri ktorých môže dôjsť k ohrozeniu života cestujúcich alebo vodiča, požiar v autobuse a prerušenie dopravy v trvaní viac ako 30 minút,“ uviedla Slovenská autobusová doprava Žilina na svojej internetovej stránke.
Vodiči SAD sú pravidelne školení o postupe, v prípade vzniku úrazu cestujúcich a dopravnej nehody autobusu. „Preto, ak taká situácia nastane vodič okamžite vie, ako ďalej postupovať. Autobus okamžite zastaví a vykoná všetky kroky k tomu, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti dopravy. Vodič nahlási túto mimoriadnu udalosť kompetentným zamestnancom našej spoločnosti, ktorí v prípade potreby zabezpečia náhradnú dopravu iným autobusom,“ ozrejmila SAD Žilina vo svojom príspevku.
Foto: ilustračné / WWW pixabay.com
Povinnosti cestujúcich
Pýtate sa čo robiť, ak sa náhodou v dôsledku náhleho brzdenia autobusu, mierneho nárazu alebo dopravnej nehody v autobuse zraníte?
Ak takáto situácia nastane a dôjde k úrazu alebo poškodeniu zdravia cestujúceho, je poškodený cestujúci povinný v zmysle Prepravného poriadku spoločnosti SAD Žilina bezodkladne upozorniť vodiča hneď na mieste a v čase zranenia. „Vodič poskytne cestujúcemu nevyhnutnú predlekársku zdravotnú pomoc, v prípade vážnejšieho úrazu zabezpečí aj príjazd záchranných zložiek a zostane na mieste mimoriadnej udalosti až do príchodu dispečera alebo nášho iného zástupcu,“ uvádza sa na internetovej stránke SAD Žilina.
Poškodený cestujúci je podľa ich slov povinný bezodkladne informovať vodiča o odhadovanej škode, napríklad rozbité okuliare alebo telefón, a oznámiť mu údaje potrebné na prešetrenie vzniku škody, vrátane rozsahu škôd a osobných údajov cestujúceho.
Slovenská autobusová doprava Žilina odporúča, aby poškodení cestujúci predkladali všetky údaje potrebné na prešetrenie mimoriadnej udalosti čo najskôr. Cestujúci, ktorí utrpeli v dôsledku osobitnej povahy dopravy zranenie, majú nárok na náhradu spôsobenej škody na zdraví v súlade s ust. 427 a nasl. Občianskeho zákonníka.
V prípade škody na prepravovanej cestovnej batožine, vyplýva cestujúcemu nárok na jej náhradu podľa Prepravného poriadku spoločnosti SAD Žilina.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť