Štvrtok 25. 04. 2024 23:58:05 | Meniny má Marek

Viete, ako postupovať v prípade úrazu v autobuse?

V súčasnej dobe je cestná doprava čoraz viac zahustená dopravnými prostriedkami, čo zvyšuje riziko vzniku dopravných nehôd a tým aj možných úrazov cestujúcich. Z tohto dôvodu sa Slovenská autobusová doprava Žilina rozhodla informovať cestujúcich, ako správne postupovať v prípade úrazu v autobuse. Foto: ilustračné / Karolina Grabowska na Pexels.com

Juliana Krčulová|17. marec 2022|08:05:26

„Naša spoločnosť dbá na prevenciu a predchádzanie úrazom v autobuse, ale vyhnúť sa im niekedy však nedá. V Prepravnom poriadku SAD Žilina (konkrétne čl. 15 Dopravné nehody a iné mimoriadne udalosti počas prepravy) sú definované mimoriadne udalosti, ku ktorým môže počas prepravy dôjsť. Ide najmä o samotnú nehodu autobusu, úrazy, pri ktorých môže dôjsť k ohrozeniu života cestujúcich alebo vodiča, požiar v autobuse a prerušenie dopravy v trvaní viac ako 30 minút,“ uviedla Slovenská autobusová doprava Žilina na svojej internetovej stránke.

Vodiči SAD sú pravidelne školení o postupe, v prípade vzniku úrazu cestujúcich a dopravnej nehody autobusu. „Preto, ak taká situácia nastane vodič okamžite vie, ako ďalej postupovať. Autobus okamžite zastaví a vykoná všetky kroky k tomu, aby nedošlo k ohrozeniu bezpečnosti dopravy. Vodič nahlási túto mimoriadnu udalosť kompetentným zamestnancom našej spoločnosti, ktorí v prípade potreby zabezpečia náhradnú dopravu iným autobusom,“ ozrejmila SAD Žilina vo svojom príspevku.

crutches-gc99614695_1920.jpg Foto: ilustračné / WWW pixabay.com

Povinnosti cestujúcich

Pýtate sa čo robiť, ak sa náhodou v dôsledku náhleho brzdenia autobusu, mierneho nárazu alebo dopravnej nehody v autobuse zraníte?
Ak takáto situácia nastane a dôjde k úrazu alebo poškodeniu zdravia cestujúceho, je poškodený cestujúci povinný v zmysle Prepravného poriadku spoločnosti SAD Žilina bezodkladne upozorniť vodiča hneď na mieste a v čase zranenia. „Vodič poskytne cestujúcemu nevyhnutnú predlekársku zdravotnú pomoc, v prípade vážnejšieho úrazu zabezpečí aj príjazd záchranných zložiek a zostane na mieste mimoriadnej udalosti až do príchodu dispečera alebo nášho iného zástupcu,“ uvádza sa na internetovej stránke SAD Žilina.

Poškodený cestujúci je podľa ich slov povinný bezodkladne informovať vodiča o odhadovanej škode, napríklad rozbité okuliare alebo telefón, a oznámiť mu údaje potrebné na prešetrenie vzniku škody, vrátane rozsahu škôd a osobných údajov cestujúceho.

Slovenská autobusová doprava Žilina odporúča, aby poškodení cestujúci predkladali všetky údaje potrebné na prešetrenie mimoriadnej udalosti čo najskôr. Cestujúci, ktorí utrpeli v dôsledku osobitnej povahy dopravy zranenie, majú nárok na náhradu spôsobenej škody na zdraví v súlade s ust. 427 a nasl. Občianskeho zákonníka.

V prípade škody na prepravovanej cestovnej batožine, vyplýva cestujúcemu nárok na jej náhradu podľa Prepravného poriadku spoločnosti SAD Žilina.


Súvisiaci článok
SAD Žilina ocenila vodičov-milionárov za ich prácu bez nehody (FOTOGALÉRIA)
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť