Mnoho cestujúcich nesúhlasí so zavedením poplatku za servis na železnici. Kritizujú najmä to, že za lístok kúpený pri okienku na stanici si priplatia euro a vo vlaku dokonca tri eurá.
Proti tomu dokonca vzniká petícia. Ako pre spravy.stvr.sk povedala spluorganizátorka petície Barbora Andor Tóthová, “nás trápi, akým spôsobom to ovplyvní ľudí, ktorých aj vidíme denne vo vlaku a vieme, že nemajú smartfóny, nemajú možno prístup k internetu a na staniciach absentuje wifi”.
Autori petície žiadajú aj iné riešenie, ako získať možnosť kúpi lístka bez ďalšieho poplatku. Napríklad inštaláciu predajných automatov na lístky.
Podľa generálneho riaditeľa Železničnej spoločnosti Slovensko Petra Helexu, sú však predajné automaty záležitosťou minulého storočia. Podľa neho dnes už všetci používajú mobily a pokiaľ si vie niekto kúpiť lístok v automate podľa pokynov na obrazovke, určite dokáže ovládať aj ich aplikáciu v mobile.
Dnes si vraj lístky cez aplikáciu kupuje už 45% cestujúcich. Neočakávajú, že príplatok budú ľudia platiť. Skôr očakávajú, že sa percento ľudí, ktorí využívajú elektronické lístky, minimálne zdvojnásobí.
Takto chcú vraj ušetriť. Pretože online lístok je 3 – 4-násobne lacnejší, ako ten klasický.
Andor Tóthová však oponuje, že keď už takéto šetrenie zavádzajú, malo by sa myslieť aj na tých najchudobnejších a najzraniteľnejších.
Ekonomický analytik Ján Košč pre STVR povedal, že myšlienka je správna, ale jej realizácia nepripravená. Pretože práve tí najchudobnejší nemajú možnosť kúpiť si lístok online. Ba na niektorých staniciach nie je ani dostupné pripojenie na wifi, či dokonca chýba aj mobilné pokrytie.
Riaditeľ železníc ale oponuje, že lístok sa dá kúpiť predsa aj z domu. Nie je potrebné ho kupovať až na stanici.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť