Tím odborníkov zo Žilinskej univerzity v Žiline už tri roky pracuje na systéme, ktorý využíva senzory na monitorovanie štrukturálnych zmien mostov. Najmä na cestách prvej triedy je ich pred spadnutím až dvadsaťdeväť. Vo svojej reportáži o tom informovala televízia TA3.
Vedci sa zaujímajú hlavne o most z Ružomberka smerom na Donovaly, kde podľa dostupných zdrojov, prejde denne až 16-tisíc áut. „Máme monitorovaných osem škár, takže osem senzorov. Tie senzory vlastne merajú na princípe meraní zmeny optických parametrov vo vláknach, ktoré tvoria senzory, ktoré sú následne elektronicky vyhodnocované,” povedal pre TA3 vývojár optovláknových systémov, Radim Šifta.
Zdroj: ta3.com
Podľa informácií TA3, Slovenská správa ciest plánuje most nahradiť novým, pričom jeho výstavba by sa mala začať na jar 2025 a potrvá sedem mesiacov. Počas prác bude doprava presmerovaná na dočasné premostenie. „Keď dokončíme všetky naše merania, budeme oboznamovať jednotlivé správcovské organizácie, ako to pracuje, na akom systéme,” uviedol pre TA3 Martin Moravčík, vedúci oddelenia betónových konštrukcií a mostov zo Stavebnej fakulty Žilinskej univerzity v Žiline.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť