Žilina predstavila novú vizuálnu identitu inšpirovanú historickými laubňami
Mesto Žilina vstupuje do novej éry vizuálnej komunikácie. Ako informovala hovorkyňa mesta Žilina, Zuzana Ondrášová, v tlačovej správe, samospráva po prvýkrát prichádza s jednotnou a profesionálne pripravenou vizuálnou identitou, ktorá spája moderné grafické trendy s tradičnými prvkami žilinskej histórie. Základ nového vizuálneho jazyka tvoria charakteristické laubne – arkády Mariánskeho námestia.
Podľa hovorkyne ide o zásadný krok v budovaní značky mesta. „Zavedenie novej vizuálnej identity posúva Žilinu medzi mestá, ktoré dbajú na profesionálnu komunikáciu a moderný marketing. Tento krok posilňuje značku mesta, zvyšuje dôveryhodnosť samosprávy a umožňuje efektívnejšie prezentovať kultúru, projekty aj strategické zámery,“ uviedla Ondrášová.
Súčasťou nového dizajnu je aj originálne mestské písmo „Žilina Laubne“ a „Žilina Text“, vytvorené exkluzívne pre mesto. Podľa primátora Žiliny, Petra Fiabáne, ide o jedinečný prvok, ktorý mestskú komunikáciu výrazne odlíši od iných slovenských aj európskych miest. „Písmo je inšpirované rytmom arkád Mariánskeho námestia a bude používané výhradne mestom. Ide o jedinečný prvok, ktorý Žilinu výrazne odlíši od iných miest a posilní jej vizuálnu prestíž,“ doplnil primátor.
Zdroj: zilina.sk
Nové logo aj modernizované farby
Mesto zároveň predstavilo nové logo, ktoré vzniklo kombináciou názvu „Žilina“ a nadpisového písma z novej vizuálnej sady. Minimalistické spracovanie má pôsobiť čisto a moderne, pričom vizuálne odkazuje na lokálnu identitu bez ornamentálnych prvkov. Novým výrazovým prvkom je aj tzv. laubňová vlnovka – grafický motív inšpirovaný arkádami, ktorý sa bude používať v celej komunikačnej škále.
Tradičné mestské farby, zelená a žltá, zostávajú zachované, dizajnéri ich však upravili na modernejšie odtiene vhodné pre digitálne prostredie. Zmeny majú zlepšiť čitateľnosť, kontrast a celkovú vizuálnu kvalitu komunikácie na sociálnych sieťach a webe.
Zdroj: zilina.sk
Prvá ochutnávka na vianočných trhoch
Nová identita sa po prvý raz objavila v grafike tohtoročných vianočných trhov. Jej prvky môžu obyvatelia vidieť aj na informačných tabuliach v centre, na reklamných plochách pri zastávkach MHD, na banneroch hlavného pódia či v plagátovej komunikácii mestských sociálnych sietí. Mesto plánuje systém zavádzať postupne vo všetkých oblastiach komunikácie.
„Veríme, že nová vizuálna identita osloví všetkých Žilinčanov, nájdu v nej odraz svojho mesta a jeho histórie, a že sa s ňou stotožnia pri každodennej prechádzke po centre, pri návšteve kultúrnych podujatí či pri sledovaní mestských informačných kanálov,“ uviedol primátor.
Zdroj: zilina.sk
Víťazná dizajnérska štvorica a náklady na projekt
Žilina vyhlásila súťaž na novú vizuálnu identitu v marci tohto roka. Do prvého kola bolo prihlásených 18 návrhov, z ktorých odborná porota vybrala päť finalistov. Po júlovom hodnotení predložených skíc zvíťazil tím dizajnérov Michal Tornyai, Barbara Kowalczuková, Robert Finkei a Michal Chrastina.
„Štvorica grafikov spoločne pripravila novú vizuálnu identitu mesta inšpirovanú žilinskými laubňami a vystavanú na štyroch hlavných prvkoch. Celkové náklady na projekt predstavujú 27 600 eur,“ uzavrela hovorkyňa mesta.


































Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť