O najnovšom ekonomickom vývoji mesta informovala Dominika Priečková z referátu mediálnej komunikácie a propagácie mesta Žilina v najnovšom vydaní Radničných novín. „Pôvodné predpokladané hodnoty zákaziek predstavovali približne 23,5 milióna eur. Mesto nakoniec tieto zákazky zazmluvnilo v objeme viac ako 16 miliónov eur," uviedla Priečková, ktorá informácie podfarbila aj dvomi koláčovými grafmi výdavkov. Ušetriť sa tak podarilo viac ako 7,4 milióna eur.
Prvý znázorňuje podiel obstaraných zákaziek podľa druhu:
Zdroj: zilina.sk
Druhý referuje podiel verejných obstarávaní podľa finančného limitu:
Zdroj: zilina.sk
V obstarávaní vedú služby, najčastejšie formou zákaziek
Najčastejšie boli teda obstarávané služby o výške 45 %, tovary o hodnote 35 % a po nich stavebné práce na úrovni 20 %. Väčšina obstarávaní bola podľa Priečkovej formou zákaziek s nízkou hodnotou, čo je výrazných 75 %. Nadlimitné zákazky už so značným odstupom predstavovali 15 % a podlimitné zákazky 10 %. „Pri procesoch verejného obstarávania využívame štátny systém elektronickej platformy verejného obstarávania, ktorý zaručuje absolútnu transparentnosť a ktorým sa eliminuje možnosť akéhokoľvek zasahovania do samotných procesov verejného obstarávania zo strany mesta alebo jeho zamestnancov,“ vysvetlil Pavel Scheber, vedúci oddelenia verejného obstarávania Mestského úradu v Žiline.
„Žilinská samospráva pri realizácii verejného obstarávania využíva štátny systém elektronickej platformy verejného obstarávania. Tento systém je zárukou absolútnej transparentnosti a znemožňuje zásahy do procesov obstarávania zo strany mesta a zamestnancov mesta. Počas roku 2023 sa realizovalo bez zverejnenia iba jedno verejné obstarávanie. Dôvodom bola ochrana autorských práv projektanta, ktorý vzišiel z otvorenej súťaže návrhov," uzavrela Priečková z referátu mediálnej komunikácie mesta Žilina.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť