Informoval o tom v pondelok 18. augusta na tlačovej konferencii minister dopravy Slovenskej republiky Jozef Ráž, ktorý predpokladá začiatok stavebných prác už v tomto roku.
„Inými slovami, toto sú splnené všetky predpoklady na to, aby sme spravili významný krok k tomu, aby sme odbremenili Kysuce od 20-tisíc áut denne a výrazne vylepšili život občanov v tomto regióne. Ale myslím si, že je to podstatné aj pre občanov celého Slovenska a dokonca aj našich susedov v Poľsku, keďže toto je jedna veľmi podstatná dopravná tepna ako pre nás, tak pre nich,“ uviedol šéf rezortu dopravy.
Ráž zároveň priblížil, že prvé odhady projektanta na celkovú cenu za všetky tri úseky boli v hodnote 1,2 miliardy eur. Za súčasnej administratívy bola podľa ministra cena prepočítaná a znížená, pričom vysúťažená cena za všetky tri úseky by mala byť v súčasnosti 890 miliónov eur. Zároveň by malo ísť o posledné časti diaľnice, ktoré budú spolufinancované z Európskej únie. Z eurofondov by malo byť financovaných 85 % celkovej sumy, zo štátneho rozpočtu zvyšných 15 %.
Zdroj: TASR/Jakub Kotian
„Verím tomu, že 30. septembra sa nám podarí slávnostne podpísať všetky tri zmluvy a už nič nebude brániť tomu, aby sa začalo stavať. V tom čase už očakávame teda vykonateľné a právoplatné stavebné povolenia,“ povedal šéf rezortu dopravy. „Tak na konci tohto roka tam chceme na všetkých troch úsekoch už vidieť nejaké stavebné stroje,“ priblížil Ráž. Diaľnica by tak mohla byť dokončená do roku 2030.
Štátny tajomník ministerstva dopravy Slovenskej republiky Igor Choma upozornil na predpokladané obmedzenia pre výstavbu. „Najdôležitejšie je treba povedať asi to, že ak máme dnes na tomto úseku intenzitu dopravy nad 20-tisíc vozidiel, tak po dokončení celej tejto diaľnice na prvom úseku, teda od Brodna po Kysucké Nové Mesto, ubudne viac ako 60 - 70 % dopravy,“ dodal Choma.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť