Doprava na Kysuciach sa čoskoro zmení k lepšiemu. Po rokoch čakania a komplikácií sa diaľnica D3 konečne dostáva do finále. Minister dopravy Jozef Ráž vo videu z Ministerstva dopravy predstavil úspešné ukončenie tendra na výstavbu tunela Horelica a viac ako dvadsiatich mostov za 230 miliónov eur.
Úsek medzi Oščadnicou a Čadcou je jeden z technicky najnáročnejších na Slovensku. Okrem tunela a mostov tu pribudnú protihlukové steny, migračné koridory pre zver a nové odpočívadlo. Stavebné práce by mali začať po dokončení projektovej dokumentácie, čo sa očakáva v priebehu budúceho roka.
Minister Ráž zdôraznil, že úsek výrazne uľaví doprave, kde denne prejde viac ako 20-tisíc vozidiel. „Veríme, že diaľnica konečne odbremení Kysuce od častých kolón najmä v Čadci,“ povedal.
Počas výstavby však treba počítať s obmedzeniami a dlhšími zápchami, keďže niektoré časti starej cesty musia ustúpiť novým stavebným prácam.
Nedávno diaľničiari tiež uzavreli kontrakt na ďalší úsek D3 medzi Oščadnicou a Kysuckým Novým Mestom, ktorý za 260 miliónov eur postaví spoločnosť Skanska. Otázkou zostáva napojenie tohto úseku na Žilinu, čo je kľúčové pre plynulosť dopravy v celom regióne.
Ako upozornil primátor Kysuckého Nového Mesta v reportáži TA3, najnáročnejší bude úsek medzi ich mestom a Ochodnicou, kde neexistuje žiadna obchádzka a vodiči sa musia pripraviť na hodiny státia v kolónach.
Výstavba diaľnice D3 má za sebou komplikovanú históriu. Prvé práce sa začali už v 90. rokoch, no brzdili ich byrokratické prekážky a technické problémy. Teraz je však koniec kolón na Kysuciach na dosah, ako potvrdzuje reportáž TA3.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť