Doplnila, že Slovenská správa ciest vypracovala analýzu finančnej a ekonomickej náročnosti variantných riešení dopravnej organizácie. „Analýza ukázala, že jedno euro zvýšených finančných nákladov spojených s vybudovaním obchádzkovej trasy pre obojsmernú dopravu je kompenzované viac ako dvojnásobkom ekonomických úspor celospoločenských nákladov,“ podotkla Lukáčová.
Na základe týchto prepočtov bolo rozhodnuté, že pred zbúraním mosta bude v mieste stavby vybudovaná obchádzková trasa, ktorá umožní obojsmerný prejazd dopravy. „Pôvodné náklady na výstavbu nového mosta boli na úrovni 1 600 000 eur s lehotou výstavby sedem mesiacov. Pri obojsmernom vedení dopravy sa síce náklady zvýšia o približne 500-tisíc eur, avšak lehota výstavby nového mosta sa skráti na päť mesiacov,“ uviedla Lukáčová.
Podľa jej slov budú práce na novom moste prebiehať sedem dní v týždni, a teda aj počas víkendov a sviatkov, pričom most bude daný do užívania na konci roka 2025.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť