Tender vyhlásili v lete minulého roka. Hovorkyňa NDS Eva Žgravčáková vtedy uviedla, že predpokladaná hodnota zákazky je takmer 71,5 milióna eur. V rámci súťaže dostala diaľničná spoločnosť vyše 600 otázok.
"Musíme rešpektovať to, čo platí v zákone o verejnom obstarávaní, že každý uchádzač má právo na otázky a na odpoveď. Ak sú na trhu hráči, ktorí vedia, že ďalší tunel sa tak skoro robiť nebude, hrajú o čas. Tiež o to, aby každý z nich získal čo najviac informácií, aby dostal túto zákazku. My nevieme nič robiť, len slušne v zmysle zákona odpovedať. Preto sa to takto naťahovalo," vysvetlil Jacko.
Dočasne poverený minister dopravy Andrej Doležal (nominant Sme rodina) doplnil, že práce na výstavbe Višňového a inštalovaní technológií je do istej miery možné robiť súčasne.
Ľubomír Palčák, riaditeľ Výskumného ústavu dopravného zo Žiliny, je však v otázke rýchleho dokončenia a sprejazdnenia úseku skeptický. Vyjadril sa tak pre televíziu TA3.
„Dnes vidíme, že rok 23 je nereálny, rok 24 tak isto. Sú tu nejaké možno sľuby roku 2025, ale pritom stave súťaží na technológie a ostatné veci súvisiace s tunelom, bohužiaľ, nevidím to reálne,” uviedol pre TA3.
Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť