Doplnila, že rezort dopravy požiadal o revíziu STN 73 6101 pre projektovanie ciest a diaľnic, STN 73 6102 pre projektovanie križovatiek, STN 73 6110 pre projektovanie miestnych komunikácií a STN 73 6100 pre názvoslovie v roku 2020.
„Cieľom revízie je okrem odstránenia nedostatkov aj aplikovanie výsledkov výskumných aktivít a skúseností z projekčnej a stavebnej praxe, bezpečnostných auditov a inšpekcií," uviedla Valentovičová.
„Normy definujú nové návrhové prvky, ktoré sa v zahraničí s úspechom používajú už niekoľko rokov a mali by priniesť zvýšenie komfortu jazdy a bezpečnosti cestnej premávky. Ale zároveň rešpektovať aj optimálnosť investičných nákladov a zosúladenie slovenských noriem s európskym štandardom," povedal rektor UNIZA a vedúci projektového tímu Ján Čelko.
Projektový tím zo Stavebnej fakulty UNIZA navrhol všetky nové prvky na základe dlhoročných skúseností, vedeckých analýz, ale aj diskusií s partnermi.
„Tvorba nových noriem je veľmi náročný a zložitý proces. Vytvorili sme podklady na návrh bezpečnejšej a komfortnejšej budúcej dopravnej infraštruktúry, aj keď sme museli často čeliť snahe o znižovanie nárokov na kritériá bezpečnosti s cieľom znižovania nákladov na budúcu výstavbu," dodal Čelko.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť