V roku 2023 to bolo vyše 990-tisíc. Tlačovú agentúru Slovenskej republiky o tom informoval hovorca ministerstva vnútra Matej Neumann.
„Hovorov, ktoré boli vedené v inom jazyku ako slovenčine, bolo za rok 2024 celkovo 226. Prostredníctvom systému eCall kontaktovali osoby v núdzi koordinačné stredisko 112 v 8 859 prípadoch. Samostatnou kategóriou boli SMS na tiesňové číslo 112. V roku 2024 ich bolo 13 207," uviedol hovorca.
Najviac volaní prijali podľa štatistík operátori v Košickom kraji (159 379), najmenej naopak v Trenčianskom kraji (73 795). V Prešovskom kraji prijali vyše 137-tisíc hovorov a napríklad v Banskobystrickom a v Bratislavskom približne 105-tisíc.
Neumann dodal, že v utorok 11. februára si rezort vnútra pripomenie Európsky deň tiesňovej linky 112. V krajských mestách budú najmä pre deti zo základných škôl pripravené sprievodné programy. „Program bude zahŕňať stretnutie s operátormi linky, prehliadku priestorov koordinačných stredísk a v niektorých mestách aj ukážky zložiek Integrovaného záchranného systému," priblížil hovorca.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť