Modernizáciou by mali prejsť viaceré trate, ako napríklad Poprad - Vydrník či Košice - Čierna nad Tisou. Hlavným cieľom železníc je pre tento rok aj príprava obnovy Hlavnej stanice v Bratislave. V piatok o tom informoval generálny riaditeľ Železníc Slovenskej republiky Alexander Sako spolu s riaditeľom odboru stratégie a zahraničnej spolupráce Železníc Slovenskej republiky Miroslavom Garajom.
„Rok 2024 hodnotím za železnice ako úspešný a prelomový, pretože sme zastabilizovali organizačnú štruktúru, vytvorili sme veľké pokroky v oblasti obstarávania, máme pripravené na rok 2025 rámcové zmluvy, z ktorých môžeme čerpať hneď od začiatku roka. To je zmena oproti predošlým rokom. Pripravili sme veľký balík projektov, ktoré nie sú v takom rozmere obvyklé na Železnice Slovenskej republiky," uviedol Sako.
Železnice by sa chceli tento rok zaoberať prípravou na čiastočné zdvojkoľajnenie a elektrifikovanie trate na úseku Bratislava - Komárno - Dunajská Streda a späť. Okrem toho sa chcú zamerať aj na obnovu Hlavnej stanice v Bratislave, pričom v priebehu dvoch až troch rokov by mali prejsť rekonštrukciou vnútorné priestory, kde bude viac reštaurácií a celkovo sa zmení stanica podľa Saka na atraktívnejšie miesto pre cestujúcich. Jej obnova by mohla stáť od 10 do 20 miliónov eur.
Ilustračné foto. Zdroj: Facebook/Železnice Slovenskej republiky - ŽSR
Garaj spresnil, že tento rok majú Železnice Slovenskej republiky ambíciu zmodernizovať úsek od výhybne Paludza po vlakovú stanicu Liptovský Hrádok a trať Zvolen - Fiľakovo. „Uchádzame sa v rámci výzvy CEF v roku 2025 o získanie zdrojov na financovanie modernizácie úseku Paludza - Liptovský Hrádok," priblížil.
Ďalej železnice plánujú zrekonštruovať aj trať Poprad - Vydrník či úsek Košice - Čierna nad Tisou. Železnice chcú pokračovať tiež v elektrifikácii trate Devínska Nová Ves - Marchegg a pripraviť projekt na modernizáciu železničného spojenia od Bratislavy cez Vajnory až do Nových Zámkov a Štúrova.
Začiatkom roka železnice spustili brúsnu kampaň, pričom prvé práce začali už v piatok 24. januára v obvode Trnavy. Do soboty 1. februára tohto roka bude zregenerovaných 49 kilometrov koľají v oboch smeroch Leopoldov - Veľké Kostoľany, Veľké Kostoľany - Piešťany a Devínska Nová Ves - Bratislava - Lamač. Celkovo tieto práce Železníc Slovenskej republiky stáli 749-tisíc eur. Od soboty 1. do štvrtka 13. marca sa v rovnakých úsekoch vybrúsi aj 44 kusov výhybiek. Konkrétne pôjde o 26 výhybiek v železničnej stanici Trnava, štyri výhybky vo výhybni Brestovany a 14 výhybiek v železničnej stanici v Leopoldove za 264-tisíc eur.
Od pondelka 3. do piatka 28. februára budú brúsne práce pokračovať v Žiline, kde sa zrevitalizuje 83 kilometrov koľají v sume takmer 1,3 milióna eur. Práce budú zamerané na úseky Melčice - Trenčianska Teplá, Púchov - Považská Teplá a Žilina - Kysucké Nové Mesto.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť