Vraky môžeme definovať ako dlhodobo odstavené a často aj nepojazdné vozidlá na verejných priestranstvách. Tie žilinské neraz blokujú parkovacie miesta, no sú aj estetickým problémom. Vraky môžu nahlasovať aj občania mesta Žiliny, vďaka čomu sa v minulom roku podarilo vyriešiť 119 prípadov, 29 odtiahla samospráva. Jeden odťah stál minulý rok 240 eur. O všetkých informáciách informovala hovorkyňa mesta Žiliny, Zuzana Ondrášová, v tlačovej správe.
„Autovraky sú praktickým i estetickým problémom v meste, preto dávame do pozornosti Žilinčanov možnosť, aby nepojazdné dlhodobo odstavené automobily nahlasovali. Môžu tak spraviť prostredníctvom platformy Podnet pre mesto, cez sociálne siete, prípadne emailom operacne@mpza.sk alebo osobne na príslušnom okrsku mestskej polície. Okrem adresy, na ktorej sa autovrak nachádza, je potrebné nahlásiť aj typ, farbu a poznávaciu značku vozidla, ak ju má,“ uviedol primátor Peter Fiabáne.
Pri odstraňovaní vrakov postupuje podľa slov hovorkyne žilinská samospráva podľa zákona číslo 79/2015 Z.z. Zákon o odpadoch a o zmene a doplnení niektorých zákonov. V prípade, že má auto evidenčné číslo, úrady upovedomia majiteľa a ten má 60 dní na jeho odtiahnutie po prevzatí listovej zásielky. Po uplynutí lehoty je vrak odtiahnutý samosprávou - ak je na pozemku obce, v opačnom prípade len so súhlasom vlastníka pozemku. Pokiaľ je vozidlo bez značiek a majiteľ je neznámy, výzva na odtiahnutie musí byť zverejnená na úradnej tabuli 60 dní.
Ondrášová doplnila, že po odtiahnutí je o tejto skutočnosti majiteľ zase písomne upovedomený a počas 30-dňovej lehoty si môže vozidlo z určeného parkoviska prevziať. Po jej uplynutí príslušný orgán štátnej správy odpadového hospodárstva začne s majiteľom vozidla konanie. Tento celý proces prebieha aj so žilinskou políciou, ktorá prispieva k efektivite činnosti.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť