Tento systém v tlačovej správe priblížil hovorca spoločnosti Kia Slovakia, Tomáš Potoček. Ide o to, že závodný hasičský útvar v Kia Slovakia má od októbra inovatívnu technológiu s označením CRISTANINI WJFE 300. Slúži na hasenie lítium-iónových batérií v elektrických a hybridných autách.
Ide o prvú spoločnosť, ktorá disponuje touto technológiou
Kia je týmto krokom prvou automobilkou na Slovensku, ktorá má tento typ hasiaceho systému na hasenie Li-Ion batérií. Cieľom zaobstarania systému je podľa automobilky zabezpečiť maximálnu bezpečnosť svojich zamestnancov pri práci s akumulátormi pre elektrifikované vozidlá.
Zdroj: kia.sk
Čím je tento systém výnimočný?
Nový hasiaci systém podľa spoločnosti umožňuje hasenie batérií nachádzajúcich sa vo vozidlách, ale aj kdekoľvek mimo, napríklad v skladoch či pri výrobných linkách. „WJFE 300 je účinný nástroj na vŕtanie/rezanie všetkých druhov materiálov: dreva, ocele, plastu, skla, betónu a tak ďalej. Umožňuje aj hasenie vnútorných priestorov bez toho, aby sa do nich vstupovalo, ako kontajnery, sklady, nebezpečné priestory," spresnila spoločnosť na výrobu automobilov.
V procese je osadená patentovaná koncovka so špecifickým systémom miešania abrazíva a vody. Po navŕtaní vodnej hmly pod tlakom 350 barov zo špeciálnej trysky spôsobí, že sa hmla okamžite zmení na paru, čím sa jej objem zväčší približne 1 700-krát, nasýti prostredie a odoberie kyslík z plameňov. Tie sa procesom rýchlo zredukujú a rovnako rýchlo sa zníži aj teplota.
Zdroj: kia.sk
„Veríme, že WJFE 300 nám umožní efektívne zvládať potenciálne riziká spojené s batériami využívanými v elektrifikovaných automobiloch a prispeje k bezpečnosti našich zamestnancov a majetku,” povedal o hasiacom systéme hovorca Kia Slovakia, Tomáš Potoček.
Zdroj: kia.sk
Systém prešiel aj skúškou
Zamestnanci Závodného hasičského útvaru spoločnosti Safirs priamo v priestoroch Kia Slovakia testovali systém WJFE 300 na elektrifikovanom automobile, ale aj na samotnej Li-Ion batérii. Ide o inovatívny prístup k haseniu požiarov takýchto typov akumulátorov. Technológia miešania abrazíva a vody umožňuje rýchly zásah, keďže systém dokáže rýchlo preniknúť cez odolné materiály a priamo zasiahnuť zdroj požiaru. „Jemná vodná hmla zároveň batérie účinne ochladzuje. Vďaka presnému a rýchlemu zásahu vieme zamedziť šíreniu požiaru, a tým ohrozeniu zdravia našich zamestnancov a okolitého prostredia," vysvetlila na záver spoločnosť Kia Slovakia.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť