Počas predpoludňajšieho slávnostného odovzdania stavby to oznámil generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček. Privádzač zlepší dopravnú situáciu na súčasnej frekventovanej križovatke v Radoli a pomôže tiež logistike veľkých podnikov v Kysuckom Novom Meste. Dĺžka celého úseku je približne 1,4 kilometra.
„Privádzač je prvou lastovičkou budúcej diaľnice D3. Aj napriek svojej nie veľkej dĺžke prinesie veľké odľahčenie dopravy na ceste I/11. Aktuálne tu evidujeme dennú intenzitu dopravy na úrovni 30-tisíc vozidiel a zhruba tretinu vozidiel by mal prevziať na svoje plecia práve privádzač," uviedol Macháček.
Zdroj: ndsas.sk
Privádzač získa prívlastok diaľničný až vo chvíli, keď sa podarí dostavať diaľničný úsek D3 Žilina, Brodno - Kysucké Nové Mesto. Ten spoločne s ďalšími dvomi úsekmi získal nedávno štatút strategickej investície, od čoho si kompetentní sľubujú zrýchlenie povoľovacích procesov. „Na zhotoviteľa spomenutého úseku už je vyhlásené verejné obstarávanie, ďalšie dva úseky budeme vyhlasovať v krátkej nadväznosti. Urobíme všetko pre to, aby sa v budúcom roku spustila aj samotná výstavba," dodal Macháček.
Firma Metrostav DS spustila výstavbu začiatkom roka 2022 a pôvodne mal byť privádzač hotový koncom minulého roka. Polročné oneskorenie súvisí s dodatočnou požiadavkou na dobudovanie nového ľavého odbočenia na konci privádzača, ktorú vzniesli dopravný inšpektorát, vedenie Kysuckého Nového Mesta a spoločnosť Schaeffler. „Najdôležitejším objektom na stavbe bol most cez rieku Kysuca s dĺžkou 170 metrov. Z hľadiska zložitosti premostenia sa museli pri jeho realizácii použiť tri rôzne technológie," poznamenal Pavol Hrúzik z dodávateľskej spoločnosti.
Spustenie privádzača uľahčí obyvateľom Kysuckého Nového Mesta cestovanie za prácou. Podľa primátora Mariána Mihaldu bolo každodenné dlhé čakanie v kolónach pre miestnych veľmi frustrujúce. „Je to pre nás veľké víťazstvo, ktoré so sebou pre naše mesto prináša v poradí tretí most cez rieku Kysuca. Vyhrali sme bitku, ale nevyhrali sme vojnu a bojujeme ďalej. Pevne verím, že v septembri 2025 sa začne stavať celá diaľnica na Kysuciach," zdôraznil Mihalda.
Celková dĺžka privádzača je takmer 1,4 kilometra. Súčasťou stavby sú štyri mosty, 600 metrov protihlukových stien a štyri križovatky. Jeho výstavba bola z veľkej časti financovaná z európskych zdrojov, celková investícia predstavuje sumu 19,3 milióna eur.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť