Proti zdravému rozumu! Cyklista upozorňuje na nebezpečné prvky cyklotrasy pri Žiline

Výstavba cyklotrás v okolí Žiliny pokračuje rýchlym tempom. Okruh okolo Vodného diela, napojenie na Trenčiansky kraj a aj Terchovská magistrála budú dokopy prejazdné už onedlho. Je však niekoľko detailov, ktoré cyklistov na trati vyrušujú. Na redakciu SP 21 sa obrátil čitateľ Miro, ktorí si všimol nedostatky na trase cyklotrasy zo Žiliny do Terchovej.

Michal Filek|26. september 2025|06:00:00

Zdroj: Facebook/OOCR Malá Fatra/Petra Ondrišková

Súvisiaci článok
VIDEO: Toto musíte vidieť. Ako vyzerá cyklotrasa Varín – Nezbudská Lúčka z výšky?
Čítajte viac >

Miro sa obáva o bezpečnosť cyklistov pre, podľa neho, nepochopiteľne osadené stĺpiky pri mostoch.

„Všade čítam o nových úsekoch cyklotrás čo je skvelé. Ale nikde sa nepíše aké nebezpečné sú osadené kovové stĺpiky pred a za každým mostom. Nechápem, ako niekto takéto nebezpečné osadenie stĺpikov mohol navrhnúť a skolaudovať. Veď je to proti zdravému rozumu,“ myslí si Miro.

O stanovisko sme požiadali Oblastnú organizáciu cestovného ruchu Malá Fatra, ktorá je investorom a prevádzkovateľom Terchovskej cyklomagistrály.

„Stĺpiky boli osadené v rámci projektu cyklotrasy a schválené okrem iného aj dopravným inšpektorátom a slúžia na zamedzenie vstupu neoprávnených vozidiel na mostíky a zároveň oddeľujú jazdné pruhy a vjazd cyklistov na most,“ reaguje výkonný riaditeľ OOCR Malá Fatra Štefan Vančík.

Mirovi vadí aj to, že na trase medzi Varínom a Belou tvorí povrch cyklotrasy piesok – vápenec 0-4 mm, namiesto asfaltu. Kolesá bicyklov ho vraj rozomleli na prach.

„Viete si asi predstaviť, ako sa tam za suchého počasie bicykluje. Oči a nos plné prachu a o znečistených bicykloch ani nehovorím. Bol by som rád dať tieto pripomienky na vedomie, nech sa aspoň kompetentní o takýchto nedostatkoch dozvedia a nie sa len všade chváliť novou trasou.“

Kompetentní sa o Mirových pripomienkach od nás dozvedeli.

Štefan Vančík reaguje: „Pri spracovaní štúdie bol navrhnutý asfalt v celom úseku cyklotrasy avšak pri vybavovaní stavebného povolenia nám Správa Národného parku Malá Fatra pripomienkovala kritéria k stavbe a jedným z nich bola zmena povrchu v spomínanom úseku. Už niekoľko rokov sa snažíme o zmenu povrchu v tomto úseku avšak zatiaľ neúspešne“.


Súvisiaci článok
Práce na najdlhšom cyklomoste na Kysuciach finišujú!
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť