Miro sa obáva o bezpečnosť cyklistov pre, podľa neho, nepochopiteľne osadené stĺpiky pri mostoch.
„Všade čítam o nových úsekoch cyklotrás čo je skvelé. Ale nikde sa nepíše aké nebezpečné sú osadené kovové stĺpiky pred a za každým mostom. Nechápem, ako niekto takéto nebezpečné osadenie stĺpikov mohol navrhnúť a skolaudovať. Veď je to proti zdravému rozumu,“ myslí si Miro.
O stanovisko sme požiadali Oblastnú organizáciu cestovného ruchu Malá Fatra, ktorá je investorom a prevádzkovateľom Terchovskej cyklomagistrály.
„Stĺpiky boli osadené v rámci projektu cyklotrasy a schválené okrem iného aj dopravným inšpektorátom a slúžia na zamedzenie vstupu neoprávnených vozidiel na mostíky a zároveň oddeľujú jazdné pruhy a vjazd cyklistov na most,“ reaguje výkonný riaditeľ OOCR Malá Fatra Štefan Vančík.
Mirovi vadí aj to, že na trase medzi Varínom a Belou tvorí povrch cyklotrasy piesok – vápenec 0-4 mm, namiesto asfaltu. Kolesá bicyklov ho vraj rozomleli na prach.
„Viete si asi predstaviť, ako sa tam za suchého počasie bicykluje. Oči a nos plné prachu a o znečistených bicykloch ani nehovorím. Bol by som rád dať tieto pripomienky na vedomie, nech sa aspoň kompetentní o takýchto nedostatkoch dozvedia a nie sa len všade chváliť novou trasou.“
Kompetentní sa o Mirových pripomienkach od nás dozvedeli.
Štefan Vančík reaguje: „Pri spracovaní štúdie bol navrhnutý asfalt v celom úseku cyklotrasy avšak pri vybavovaní stavebného povolenia nám Správa Národného parku Malá Fatra pripomienkovala kritéria k stavbe a jedným z nich bola zmena povrchu v spomínanom úseku. Už niekoľko rokov sa snažíme o zmenu povrchu v tomto úseku avšak zatiaľ neúspešne“.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť