Téme sa tento týždeň obšírne venoval portál startitup.sk. Píše, že testovanie prebieha od septembra minulého roka, no na jeseň 2023 ho budú musieť vodiči odpojiť.
No je pravdepodobné, že svetlá budú v budúcnosti uvedené do praxe.
Za technologickou novinkou stojí slovenský inovátor Ľubomír Marjak. Na Slovensku predné brzdové svetlá v súčasnosti v testovacej prevádzke používa asi 1 500 vozidiel. Záujem o ne prejavili však aj Nemci a Taliani. Rozšíriť by sa tak mohli do celej Európy.
Kristián Čulík z Katedry cestnej a mestskej dopravy Žilinskej univerzity pre portál prezradil, že skúsenosti sú doteraz veľmi pozitívne. Vraj až 90 % vodičov vedelo, na čo predné brzdové svetlo slúži a viac ako tri štvrtiny naň mali pozitívny názor.
Vodiči, ktorí ho používajú, dostanú osvedčenie. Aj títo vodiči si však budú musieť svetlo na jeseň odstrániť. Presnejšie, budú ho musieť znefunkčniť, ale namontované im môže zostať.
V budúcnosti by totiž mohlo byť používanie predných brzdových svetiel zavedené aj do praxe ako dobrovoľná doplnková výbava. Kľúčové vraj budú závery testovania, uviedla Miriam Švikruhová z komunikačného odboru ministerstva dopravy.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť