Opatrenie o prázdninovom režime bolo prijaté dnes, 25.11.2021, z dôvodu vyhlásenej mimoriadnej situácie v celej SR v súvislosti s rizikom a elimináciou šírenia koronavírusu a z dôvodu zníženého dopytu v MHD.
Bude dostatok šoférov?
Primátor mesta Žilina, Peter Fiabáne, je toho názoru, že momentálny stav je dobrý. Prebehlo rokovanie o nábore nových vodičov, ale aktuálny stav v dopravnom podniku nie je pre neho kritický. Informoval nás aj o každoročnom kolektívnom vyjednávaní s odbormi, kde sa rokovalo o navýšeniach platov pre vodičov Dopravného podniku mesta Žilina. Neopomenul, že vyriešená dopravná situácia v Bratislave by mala byť vzorom aj pre mesto Žilina.
Za hlavný bod pri riešení momentálnej situácie považuje udržateľnosť vodičov: „Aktuálne riešime problémy s bývaním vodičov, ktorí nie sú priamo z mesta. Rokuje sa o ponúknutí ubytovania takýmto vodičom, hľadáme priestory a spôsoby, ako im vyhovieť, ale je to kontinuálny proces. Dnes je však všetko zabezpečené, ale pracujeme na vylepšeniach,“ dodal primátor.
Riaditeľ Dopravného podniku mesta Žiliny, Mikuláš Kolesár, avizoval: „Momentálne je 17,8% chorobnosť u vodičov, a z toho je len 6% kvôli Covidu. Chýba nám v priemere 6-7 ľudí, avšak aj napriek tomu, sú dnes plné linky bez výpadkov, bez náhrad. Cestovný poriadok sa snažíme dodržiavať na čas, ale všetko prispôsobíme prípadnej zmene situácie v spoločnosti. Fungovanie v režime prázdniny by nám ušetrilo 9 šoférov, ktorí by si mohli oddýchnuť.“

Náborový bonus
Za rok 2021 DPMŽ uvádza nárast plus 5 vodičov, aj napriek pandemickému obdobiu. Dopravný podnik mesta Žiliny poskytuje od 9. 7. 2021 až do odvolania, pre nových zamestnancov, náborový príspevok vo výške 2000 eur.
Kolesár dodal, že je vyplácaný zamestnancovi v troch splátkach. Rovnako podnik pre nových zamestnancov ponúka možnosť dodatočného absolvovania kurzu na autobus, ak nový zamestnanec takýmto oprávnením nedisponuje. „My im zaplatíme ten kurz s tým, že musia v Dopravnom podniku mesta Žiliny odrobiť 2 roky a potom im je ponúknutá možnosť vykonania odbornosti aj na trolejbusy,“ dodal riaditeľ DPMŽ.
Primátor mesta pripustil, že prechod na novú tarifu ponúkol nové rôzne možnosti: „Klesol počet sťažností, tržby sú zaujímavé, keby situáciu nekomplikoval Covid.“ Na základe avizovanej zmeny opatrení v spoločnosti je fungovanie DPMŽ otázne, avšak všetko ukážu dáta z prvých dní opatrení.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť