Navštívili sme rôzne žilinské veľkoobchodné reťazce s potravinami, ako aj menších obchodníkov. Verdikt bol všade rovnaký. „Máme informácie, aby sme tovar bez „Ztka“ dopredali a až potom objednávali zálohovaný sortiment,“ zaznelo vo všetkých navštívených obchodoch.
V obchodnom reťazci, ktorý nám zaručuje jednoduchý a pohodlný nákup, Lidl, sme ani po viacnásobnom blúdení uličkami nenašli PET fľašu alebo plechovku, ktorá by niesla symbol písmena Z so šípkami. Opýtali sme sa pracovníka žilinskej prevádzky, kedy budú dostupné takéto nápoje pre zákazníkov, ale sám zostal zaskočený a nevedel nám upresniť ani približný termín naskladnenia. „Máme informácie, že musíme najprv dopredať aktuálny tovar, až potom môžeme objednávať nový,“ uviedol.
V Lidli síce zákazníci nájdu automaty na vrátenie zálohovaných PET fliaš a plechoviek, ale momentálne neplnia svoju funkciu, keďže nie je do nich čo zálohované vracať.
V žilinskom Tescu sa situácia zopakovala. Ochotná pracovníčka nás informovala, že nariadenie udáva, aby sa aktuálne dostupný sortiment dopredal a až následne po jeho vypredaní sa budú objednávať nové zásoby, ktoré budú niesť aj symbol novoprijatého zálohovania.
Informovali sme vás v našom predchádzajúcom článku, že vrátiť jednorazové PET fľaše a plechovky umožní COOP Jednota vo viac ako 1 200 predajniach, čo je najviac spomedzi všetkých obchodných reťazcov. Situácia je však stále ešte vo fáze riešenia. Niektoré žilinské pobočky reťazca disponujú automatmi na zálohovanie, ale platí tu rovnaký problém ako v Lidli. V Žiline momentálne nie je čo zálohovať.
Preto obyvateľom mesta nezostáva nič iné, ako uspokojiť sa s triedením plastového odpadu do žltých nádob.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť