Doplnila, že od začiatku roka odhalili priebežné kontroly viac ako 50 porušení spojených s nedodržiavaním predpisov o používaní elektronickej registračnej pokladnice. "Zodpovední zamestnanci najčastejšie neevidovali tržby v registračnej pokladnici alebo neodovzdávali pokladničné doklady," uviedla hovorkyňa CÚ Žilina.
V dvoch prevádzkach si príslušníci finančnej správy na prijatých pokladničných dokladoch všimli, že neobsahujú základné náležitosti ako unikátny identifikátor, čitateľný QR ani overovací kód podnikateľa. "Kontroly v prevádzkach vykonali viackrát. Niekedy dostali plnohodnotný doklad, inokedy nie. Hlbším preverením v systémoch zistili, že v evidencii zaregistrovaných dokladov sa nachádzajú len správne s QR kódom a neúplné v nej chýbajú," priblížila Chríbiková.
Na oboch predajných miestach príslušníci finančnej správy zaistili registračné pokladnice a poslali ich na expertízu, ktorá by mala odhaliť podrobnosti o zaznamenaných platbách. "Podľa predbežných zistení je počet nezaevidovaných tržieb viacnásobne vyšší oproti zodpovedne zdaneným a zaevidovaným," dodala hovorkyňa CÚ Žilina s tým, že v prípade preukázania podozrenia zo spáchania správneho deliktu hrozí porušovateľom pokuta.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť