Tlačovú agentúru Slovenskej republiky o tom vo štvrtok 26. decembra informovala mediálna komunikácia Národnej diaľničnej spoločnosti. Generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti Filip Macháček podotkol, že konečne je na stole konkrétny, záväzný a reálny harmonogram prác, čím sa vyriešili nejasnosti a komplikácie spôsobené rozdelením zákazky na stavebnú a technologickú časť.
Ilustračné foto. Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť
Pred krátkym časom diaľničiari podpísali akceleračný dodatok s dodávateľom technologickej časti. Dohoda zabezpečila plnú koordináciu so zhotoviteľom stavebnej časti. „Dodatkom sa zamedzilo scenáru, že sa na technológii bude pracovať až po ukončení významnej časti stavebných prác. To by v praxi znamenalo oddialenie sprejazdnenia tunela rádovo v mesiacoch. Vďaka dohode je reálny termín dokončenia vrátane skúšok február 2026," ozrejmila Národná diaľničná spoločnosť.
Tá v týchto dňoch podpísala dodatok aj s dodávateľom stavebných prác. Dodatok potvrdzuje koordináciu medzi stavebnou a technologickou časťou. „Vďaka dohode budú práce na technológii prebiehať naďalej súbežne s dokončovaním stavebnej časti. Zároveň sa rozdelili stavebné práce tak, aby prioritne boli dokončené objekty nevyhnutné na bezpečné a komfortné užívanie úseku. Stavebné objekty, ktoré nie sú potrebné pre sprejazdnenie, budú dokončené až následne," priblížila spoločnosť. Ostatným dodatkom sa podľa nej priblížil termín odovzdania do užívania motoristom a zároveň sa nenavýšila cena.
Ilustračné foto. Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť
„Za posledný rok sme so zhotoviteľmi rokovali desiatky náročných hodín. Ak sa nestane nič mimoriadne, tak motoristi už začiatkom roka 2026 budú využívať jeden z najdôležitejších a najočakávanejších úsekov na Slovensku. A viac ako 20-ročný príbeh menom Višňové sa uzavrie," dodal Macháček.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť