Štvrtok 21. 11. 2024 07:22:08 | Meniny má Elvíra

Národná diaľničná spoločnosť začala s dvojvrstvovým betónovaním vozovky v tuneli Višňové

Na stavbe diaľničného tunela Višňové začali s ukladaním cementobetónového krytu budúcej vozovky. Na sociálnej sieti o tom informovala Národná diaľničná spoločnosť.

TASR|20. november 2024|08:30:04

Zdroj: Facebook/Národná diaľničná spoločnosť

Súvisiaci článok
Vodiči, čakajte obmedzenia na D1: Opravujú most v úseku Dubná Skala - Turany
Čítajte viac >

Dvojvrstvový cementobetónový kryt je ukladaný dvojicou finišerov - finišerom pre spodnú a finišerom pre hornú vrstvu. „Technológia kladenia dvojvrstvového krytu je realizovaná v celej šírke vozovky, teda v siedmich metroch. Celý proces betonáže je veľmi prísny na čas a na koordináciu pohybu strojov,“ priblížili diaľničiari.

Upozornili, že proces spracovania betónovej zmesi pre hornú a spodnú vrstvu betónu musí byť ukončený do času spracovateľnosti čerstvého betónu. „Stavba diaľnice D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala s tunelom Višňové je pre nás prioritným projektom. Denne vynakladáme tlak a extrémne úsilie pre to, aby motoristi mali túto kľúčovú stavbu čo najskôr pre svoje užívanie,“ dodala Národná diaľničná spoločnosť.

Tunel Višňové bude mať celkovú dĺžku 7,5 kilometra a pôjde o najdlhší tunel na Slovensku. Celý diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela bude mať 13,5 kilometra. Úsek je súčasťou plánovaného komplexného prepojenia Bratislavy a Košíc.


Súvisiaci článok
Neobyčajné betlehemy, ktoré nepoznáte. Tipnete si, z čoho sú vyrobené?
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť