Na iniciatívu Železničnej spoločnosti Slovensko upozornil Denník N. Škrtnutie najrýchlejších slovenských vlakov s prémiovými službami má svoj dôvod. Podľa informácií Denníka N je za tým stratovosť ako aj avizované posilnenie expresov Tatran zo strany železníc. Ide o spojenia medzi Bratislavou a Košicami, pričom tieto vlaky prechádzajú aj cez Žilinu.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR/Milan Kapusta
Spojení bude viac, no „IC-čiek" menej
Železničná spoločnosť Slovensko na oplátku hovorí o posilnení a zhustení spojov medzi dvomi najväčšími slovenskými mestami. Pôjde však o klasické rýchliky, ktorých by malo jazdiť viac. Mnohí ich už poznajú aj pod názvom expres Tatran. Tieto by počas dňa mali premávať každú hodinu. Aktuálne sú nasadené len počas každých dvoch hodín.
„Naším cieľom je zvýšiť počet vlakov nielen na trase Bratislava – Žilina – Košice, aby sme cestujúcim ponúkli viac spojov a väčšiu flexibilitu pri plánovaní ciest. Zvýšenie počtu vlakov prinesie úpravu časov našich spojov, aby sme zabezpečili efektívne zaradenie nových liniek, pričom pohodlie a kvalita cestovania zostanú zachované,“ povedal pre Denník N hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko, Dominik Drevický. Tá sa však priamo k rušeniu IC vlakov nevyjadrila.
V tomto prípade by takúto iniciatívu mohli nabúrať jedine politickí predstavitelia. Naposledy sa tak stalo v roku 2016 zo strany SNS, keď predseda Andrej Danko opäť zaviedol IC vlaky. Ministerstvo dopravy v aktuálnej koalícii patrí nominantovi strany Smer-SD - Jozefovi Rážovi mladšiemu. Môže to byť práve on, kto bude mať posledné slovo.
Ilustračné foto. Zdroj: TASR
„Konečné rozhodnutie o týchto zmenách bude prijaté po schválení nového grafikonu, pričom našou prioritou je rozšíriť možnosti bez zníženia úrovne služieb,“ informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko, Drevický.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť