Sobota 21. 12. 2024 22:13:00 | Meniny má Bohdan

To, čoho sa viacerí báli, sa nakoniec neudeje. V tuneli Višňové namiesto asfaltu nabehnú na betónový štandard

Dôležitá dopravná dilema a technický zásah, ktorý sa pri tuneli Višňové v lete rozoberal, je dnes, zdá sa, už vyriešený a vypočutí boli aj odborníci z terénu. Vozovka sa totiž mala nainštalovať len s asfaltovou pokrývkou, no nakoniec sa po výdatnej kritike tohto kroku aplikuje betónový štandard.

Michal Szentivanyi|28. september 2024|17:00:12

Ilustračné video. Zdroj: Koláž Žilina SP21/Facebook/Ministerstvo dopravy Slovenskej republiky a Národná diaľničná spoločnosť

Súvisiaci článok
Damoklov meč nad tunelom Višňové. Ráž hovorí o asfaltovej vozovke, odborníci však len krútia hlavou
Čítajte viac >

Informovala o tom televízia TA3 vo svojej reportáži. Už v júli pritom odborníci a každodenní motoristi vyjadrili svoje obavy pred nápadom, aby sa vozovka (v rámci zrýchlenia projektu) osadila asfaltovými plochami. V ostatných tuneloch bol totiž normou daný takzvaný betónový štandard.

Osadenie asfaltom kritizovali nielen motoristi, ale predovšetkým hasiči. Práve po stretnutí s nimi a vyjadrení ich obáv sa ministerstvo rozhodlo zmeniť zamýšľaný plán a aplikovať betónovú cestu aj pre Višňové. Asfaltové plochy okrem iného vyžadovali aj zmenu v prípade osvetlenia, pretože tento povrch má iné podmienky pri odraze svetla.

Screen Shot 09-28-24 at 08.40 AM.JPG Zdroj: TASR/Erika Ďurčová

Argumenty hasičov zavážili

„To záverečné rozhodnutie, že sa opäť vraciame k betónovej vozovke súvisí najmä s požiarnou bezpečnosťou. Čiže my sme s našimi hasičmi a s prezídiom Hasičského a záchranného zboru naozaj mali niekoľko stretnutí, prijali sme ich argumenty,” povedal pre televíziu TA3 Igor Choma, štátny tajomník ministerstva dopravy.

Neboli to však len hasiči a motoristi, ktorí vyjadrili svoje obavy. Na riziká upozorňovali aj akademici. V prípade hypotetického požiaru napríklad hrozilo, že asfalt zo seba vyparí toxické látky. Má aj menšiu životnosť a odolnosť. Jediné pozitívum tohto nápadu bolo urýchlenie výstavby celého projektu a jeho skoršie finišovanie.

Screen Shot 09-28-24 at 08.38 AM.JPG Zdroj: Facebook/Ministerstvo dopravy SR

„Potenciálna časová úspora by nevyvážila nároky na zmenu projektu v pokročilom štádiu realizácie. Národná diaľničná spoločnosť však naďalej denne vyvíja tlak na akceleráciu tejto maximálne dôležitej stavby,” dodal pre televíziu TA3 Tomáš Ferenčák, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti.

Vedenie ministerstva už odhalilo aj predbežný časový rámec, kedy by mohli práce skončiť. „Naša ambícia je, aby to bolo približne 8 mesiacov až 10 mesiacov skôr, aby sme mali aspoň tú jednú rúru. Čiže niekde v rozmedzí februára až apríla 2025 by bola sprejazdnená jedna rúra,” povedal v relácii Téma v televízii TA3 minister dopravy Jozef Ráž.


Súvisiaci článok
VIDEO: Ako sa darí tunelu Višňové? Pozrite si najnovšie zábery z výstavby
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť