Informovala o tom televízia TA3 vo svojej reportáži. Už v júli pritom odborníci a každodenní motoristi vyjadrili svoje obavy pred nápadom, aby sa vozovka (v rámci zrýchlenia projektu) osadila asfaltovými plochami. V ostatných tuneloch bol totiž normou daný takzvaný betónový štandard.
Osadenie asfaltom kritizovali nielen motoristi, ale predovšetkým hasiči. Práve po stretnutí s nimi a vyjadrení ich obáv sa ministerstvo rozhodlo zmeniť zamýšľaný plán a aplikovať betónovú cestu aj pre Višňové. Asfaltové plochy okrem iného vyžadovali aj zmenu v prípade osvetlenia, pretože tento povrch má iné podmienky pri odraze svetla.
Zdroj: TASR/Erika Ďurčová
Argumenty hasičov zavážili
„To záverečné rozhodnutie, že sa opäť vraciame k betónovej vozovke súvisí najmä s požiarnou bezpečnosťou. Čiže my sme s našimi hasičmi a s prezídiom Hasičského a záchranného zboru naozaj mali niekoľko stretnutí, prijali sme ich argumenty,” povedal pre televíziu TA3 Igor Choma, štátny tajomník ministerstva dopravy.
Neboli to však len hasiči a motoristi, ktorí vyjadrili svoje obavy. Na riziká upozorňovali aj akademici. V prípade hypotetického požiaru napríklad hrozilo, že asfalt zo seba vyparí toxické látky. Má aj menšiu životnosť a odolnosť. Jediné pozitívum tohto nápadu bolo urýchlenie výstavby celého projektu a jeho skoršie finišovanie.
Zdroj: Facebook/Ministerstvo dopravy SR
„Potenciálna časová úspora by nevyvážila nároky na zmenu projektu v pokročilom štádiu realizácie. Národná diaľničná spoločnosť však naďalej denne vyvíja tlak na akceleráciu tejto maximálne dôležitej stavby,” dodal pre televíziu TA3 Tomáš Ferenčák, hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti.
Vedenie ministerstva už odhalilo aj predbežný časový rámec, kedy by mohli práce skončiť. „Naša ambícia je, aby to bolo približne 8 mesiacov až 10 mesiacov skôr, aby sme mali aspoň tú jednú rúru. Čiže niekde v rozmedzí februára až apríla 2025 by bola sprejazdnená jedna rúra,” povedal v relácii Téma v televízii TA3 minister dopravy Jozef Ráž.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť