Na moste je hrdzavá konštrukcia, v zlom stave je aj povrch cesty. Polovica z celkovej šírky cesty je mimo prevádzky. Na tej sa už pred mesiacmi začala rekonštrukcia. Šoféri sú už zúfalí. „Otrasné niečo je toto, chodím denne tadiaľto a už skôr radšej vyrazím z domu, lebo tu sa vždy zdržím,“ hovorí Peter.
„Mali by ho rýchlo opraviť, kým sa niečo nestane, pretože je vo veľmi zlom stave a spomaľuje dopravu zbytočne,“ dodáva Juraj.
Rekonštrukcia sa ťahá už neuveriteľné tri roky. Pôvodný zhotoviteľ od diela odstúpil. „Rekonštrukciu mosta začala ešte v roku 2018 realizovať firma Hastra, ktorá uspela vo verejnej súťaži. Stavba bola začlenená do Operačného programu Integrovaná infraštruktúra (OPII). V priebehu výstavby sa zistilo, že spodná stavba je v zlom technickom stave,“ hovorí Martin Guzi, hovorca Slovenskej správy ciest (SSC).
SSC teda zadala úlohu na vypracovanie projektovej dokumentácie na spevnenie spodnej stavby mosta. To bolo v roku 2019. „V marci roku 2020 nastúpil zhotoviteľ na realizáciu spevnenia spodnej stavby. Tieto práce ukončil v júni 2020 a oznámil nám, že nebude pokračovať na vrchnej stavbe mosta a odišiel zo stavby. SSC následne ukončila zmluvný vzťah so spoločnosťou Hastra,“ vysvetľuje Guzi. Spoločnosť na moste prestavala takmer 160 tisíc eur.
Do hry potom vstúpil ďalší zhotoviteľ. „Spoločnosť Doprastav realizovala práce do apríla 2021 v rámci sanácie nevyhovujúceho stavu mosta. Potrebné bolo aktualizovať projektovú dokumentáciu a vyhlásiť novú súťaž na zhotoviteľa stavby,“ objasňuje Guzi.
Doprastav na moste prestaval necelých 112 tisíc eur.
Nové verejné obstarávanie na zhotoviteľa už SSC ukončila, víťaz je jasný. Ten by mal rekonštrukciu mosta na ceste 1/18 konečne dokončiť. Zmluva ešte podpísaná nie je.
„Najnižšiu cenu v súťaži ponúkla spoločnosť Váhostav a to 1,4 milióna eur s DPH. Začiatok stavebných prác predpokladáme po podpise zmluvy so zhotoviteľom v marci 2022. Dĺžka stavebných prác sa predpokladá na osem mesiacov,“ informuje Guzi.
Rekonštrukcia mosta zahŕňa celú novú vrchnú stavbu mosta s príslušenstvom. Celkový rozsah úpravy cesty pri moste je v dĺžke 180 m. Na dĺžku 10m pred a 10m za mostom je navrhnutá úplná výmena konštrukcie vozovky a v priľahlých úsekoch 50 m aj výmena obrusnej asfaltovej vrstvy. Rekonštrukcia je naplánovaná po poloviciach mostného objektu a premávka bude riadená dočasným dopravným značením.
Rekonštrukcia štvorpoľového mosta zlepší jeho stavebno-technický stav a zvýši jeho únosnosť. Dĺžka premostenia je 55,90 m, šírka je 16,50 m, výška 7,5m. Mostovka pozostáva zo 72 nosníkov typu Vloššák v dĺžke 14,4m. Most premosťuje potok, koľaj, vlečky a dve poľné cesty.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť