Prípad analyzovala vo svojej reportáži Televízia TA3.
Podvodná stránka s nízkou cenou
Pán Michal si chcel kúpiť baterku na elektrický bicykel. Po hľadaní na internete našiel atraktívnu ponuku na nemeckej webovej stránke. Nízka cena a profesionálny vzhľad stránky ho presvedčili, aby za tovar zaplatil vopred 360 eur.
„Stále mi to nedalo, bol som taký nervózny z toho, že prečo mi to nechodí, a začal som na internete hľadať. Zistil som, že stránka e-shopu je totálne falošná,“ povedal pre Televíziu TA3.
Ako sa chrániť pred podvodmi
Slovenská obchodná inšpekcia radí, aby sme si pred nákupom vždy skontrolovali základné údaje o predajcovi. Ak tieto informácie chýbajú alebo nie sú úplné, môže ísť o podvod. Informácie o predajcovi si môžete overiť aj na stránke Slovenskej obchodnej inšpekcie.
„Chcem upozorniť ľudí, aby si dávali pozor na tieto veci. Na tej stránke nebolo napísané ani telefónne číslo, kde by som sa vedel spýtať, len email.“ upozornil pán Michal v reportáži TA3.
Riešenie problémov a vrátenie peňazí
Ak vám objednaný tovar nedoručia, máte právo odstúpiť od zmluvy a požiadať o vrátenie peňazí. Predajca musí peniaze vrátiť do dvoch týždňov, ako to vyžaduje zákon.
Judita Šenkárová z Odboru ochrany spotrebiteľa Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Televíziu TA3 vysvetlila: „Ak je obchod na Slovensku, tak je tu inšpekcia. V prípade, že predávajúci má sídlo v inej európskej krajine, je tu Európske spotrebiteľské centrum. Ak je mimo Európy, môžete sa domáhať práv v príslušnom orgáne tej danej krajiny.“
Pri podávaní podnetu na obchodnú inšpekciu nezabudnite priložiť doklad o kúpe. Úspešnosť vyšetrenia podvodu a vrátenia peňazí je však len v zlomku prípadov. Preto si webovú stránku pred nákupom vždy preverte, napríklad aj cez prehliadač domén.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť