Pretekárska dráma v Nyirade
Autocross Team Žilina sa počas uplynulých dní zúčastnil v poradí už druhého preteku tejto sezóny, a to v maďarskom Nyirade. Ako každý pretek, začali administratívnou a technickou prebierkou. „Administratíva bez problému, technická bola trošku dôkladnejšia, kontrolovali nám aj dátum platnosti nádrže a dokonca nás pred štartom aj vážili, čo sa tak často na pretekoch pred samotnými jazdami nevidí, ale bolo to bez problému a piatok sme si už mohli len užiť v spoločnosti kamarátov a známych,“ opísal atmosféru prvého dňa skúsený jazdec, Žilinčan Martin Chasnik.
Sobota, prvý deň jázd, bola podľa Chasnika nezvládnutá z hľadiska organizácie. Organizátori súťaže do tohto závodu vložili ešte maďarský pretek, čo pre Autocross Team Žilina znamenalo „stopku“ až do skorého poobedia. „Začínali sme tzv. Warm Up (voľný tréning) na prezretie si trate, ale netušil som, ako aj ďalší štyria jazdci, že musíme byť v predštartovej zóne už skoro 40 minút pred našou jazdou, takže nás na tento tréning nepustili. Nahnevalo ma to z toho dôvodu, že som na tejto trati ešte nejazdil. Moja prvá jazda bola teda až v 1. meranom tréningu,“ konkretizoval Chasnik z Autocross Team Žilina, ktorý po úvodnom meranom tréningu nevedel v určitých zatáčkach nájsť tu správnu stopu a brzdný bod. Navyše mu odletel aj predný blatník, čo podľa jeho slov nebol až taký problém a ihneď po príjazde do depa začali s výrobou druhého.
Zdroj: Koláž Žilina SP21/Autocross Team Žilina
Napätie na trati
Druhý meraný tréning nestihli z dôvodu komunikačného šumu, takže Chasnik nemal možnosť zlepšiť si čas a skúsiť nájsť stopu, ktorá by bola pre neho dobrá a rýchla. V konečnom dôsledku to znamenalo štart z 3. rady v 1. skupine. „Štart bol som veľmi prekvapivý, bugina sa na asfalte zobrala neskutočne a dokázal som sa dostať na úroveň druhej rady, avšak prišla prvá zákruta a kolízia dvoch súperov. Jeden z nich skončil otočený prednou časťou buginy na mňa, takže hneď na brzdy a myslím, že nepreháňam, ostali sme od seba tak 20 centimetrov. Ostatní jazdci však už mali veľký náskok, ktorý nebolo možné dobehnúť, keďže som ešte hľadal tú správnu stopu, nakoniec 5. miesto v 1.rozjade,“ doplnil Chasnik z Autocross Team Žilina.
Druhá rozjazda začínala v nedeľu doobeda. Chasnik štartoval z druhej rady, pričom jazda bola podľa jeho slov podstatne lepšia a bez problémov: „Našiel som si aj dobré brzdné body, stopu a v cieli 4. miesto, celých päť kôl rozostup medzi mnou a ďalším Slovákom bol možno tri metre. Veľmi napínavá jazda, ktorú som si užíval, ale, žiaľ, nebolo kde predbiehať. Štart do 3. rozjazdy sme sa rozhodli vynechať, niečo sa mi na technike nepozdávalo, tak, aby sme pošetrili techniku, rozhodli sme sa nenastúpiť.“
Zdroj: Koláž Žilina SP21/Autocross Team Žilina
Autocross Team Žilina sa pripravuje na ďalšie dobrodružstvo v Môlči
Finále mali isté a takisto aj štart z 3. rady z 8. miesta. „Štart vo finále vyšiel parádne. Po prvej zákrute 6. miesto, postupne sme sa posunuli na 5. miesto v rámci Zóny Strednej Európy a na 3. miesto v MSR. To čo sa nám nezdalo na technike pred 3. rozjazdou sa prevalilo vo finále v nájazde posledného kola, kedy sa rozletel homokineticky kĺb na prednej poloosi a začal fungovať iba zadný náhon. Následkom toho bolo pretočenie a strata pozície, v MSR som si dokázal udržať ešte 3. miesto, ale v Zóne Strednej Európy som sa prepadol a dojazdil na 7. mieste,“ zhodnotil Chasnik a dodal, že nasledujúce tri týždne venujú príprave techniky.
Najbližší závod sa uskutoční cez víkend 8. a 9. júna v Môlči pri Banskej Bystrici. „Tí, ktorí by ste chceli stráviť pekný víkend plný adrenalínu a zábavy, či už malí, alebo veľkí, určite príďte na toto podujatie. Ďakujem môjmu tímu za pekný, ale aj pracovný víkend v Maďarskom Nyirade,“ uzavrel autocrossový jazdec z tímu Autocross Team Žilina, Martin Chasnik.
Spravodajský portál Žilina SP21 je hrdým mediálnym partnerom a podporovateľom tímu v ich ceste za úspechom!
Zdroj: motorsportmedia.sk
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť