Doplnila, že vybudovaním oporného múru dôjde k stabilizácii telesa cesty. „V súčasnosti je odtrhnutá krajnica cesty. Dochádza k jej zosuvu spolu s priľahlým svahom a hrozí jej zrútenie na železničnú trať, ktorá sa nachádza pod úrovňou telesa cesty. Oporný múr bude tvoriť železobetónový veniec s výškou 1,2 metra, založený na mikropilótach. Celková dĺžka oporného múru bude 157 metrov," priblížila.
„Pred začatím stavebných prác je potrebné vytýčiť inžinierske siete a zdemontovať existujúce poškodené zvodidlá. Následne sa zrealizujú výkopové práce, mikropilóty, zhotovenie podkladového betónu a ďalšie práce v zmysle technologického postupu výstavby oporného múru," objasnila riaditeľka odboru dopravy Úradu ŽSK Gabriela Tisoňová.
Zdroj: zilinskazupa.sk
Obmedzenia v doprave budú podľa Lacovej platné od utorka 2. apríla do piatka 30. augusta 2024. „Doprava na ceste bude počas stavebných prác riadená svetelnou signalizáciou v jednom jazdnom pruhu, s povolenou rýchlosťou 30 kilometrov za hodinu. Dochádzať bude ku krátkodobým úplným uzáverám cesty, ktoré môžu spôsobiť zdržanie. Účastníkov cestnej premávky preto prosíme o trpezlivosť," dodala.
Podľa predsedníčky ŽSK Eriky Jurinovej rozbiehajú cestári stavebné práce na viacerých úsekoch ciest v kraji. „Po zimnej prestávke pokračujú práce na Vrbickom moste v katastri Liptovského Mikuláša za 2,47 milióna eur. Pracovať budeme na zosilnení povrchu vozovky v Liptovskej Lúžnej, Ružomberku, Liptovskej Štiavnici i Liptovskom Mikuláši. Zmodernizuje a zrekonštruuje sa viacero úsekov ciest druhej a tretej triedy v Komjatnej, Okoličnom, Hutách a Korytnici. Z eurofondov chceme rekonštruovať most v Bešeňovej. V regióne Liptov sa na tento rok naplánované investície v celkovom objeme 4,4 milióna eur," konkretizovala.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť