O najnovších podvodníckych praktikách informuje vo svojej reportáži verejnoprávna RTVS. Vo viacerých prípadoch sa spomína tá istá spoločnosť z Rumunska. Na podobné praktiky dopadol aj pán Peter Kováč, ktorý vystúpil aj so svojím problémom ohľadom balíka, ktorý mu dorazil. Peter si totiž objednal zváračku. Po otvorení balíka však ostal zarazený. „Za asi dva týždne mi došiel prístroj, taká tá letovačka, cínová, samozrejme nebolo vidieť, čo tam je vnútri, veľkosťou to asi zodpovedalo,“ popisuje svoju skúsenosť pán Kováč.
Ilustračné foto. Zdroj: freepik.com
Ľudia na tieto prípady reagujú rovnakými skúsenosťami na sociálnej sieti
Podobné problémy riešia vo veľkom ľudia aj na sociálnej sieti na stránke HAKA. „Áno, namiesto telefónu im poslali hodinky. Volali tam a nevedia sa u nich dopátrať, kde nastal problém,“ napísala v komentári na sociálnej sieti pani Iveta. Akékoľvek kontaktovania na spoločnosť však končia tým istým záverom - nekonečné čakanie na prepojenie na kompetentnú osobu spoločnosti. „Nič som neobjednávala. Prišiel balík z Rumunska, Fan Courier, s dobierkou 38 eur. Neprebrala som. Už viackrát sa tu písalo, že je to podvodná stránka," reagovala zas v ďalšom komentári ďalšia osoba, ktorú chceli podviesť.
Niektorí skutočne čakajú na zásielky, to môže byť bod, na ktorý podvodníci čakajú
Problémom však je aj to, že niektorí ľudia skutočne čakajú na konkrétny balík. Stať sa môže tak to, ako ďalším sťažujúcim sa na sociálnej sieti. Objednali si niečo, pričom balík im prišiel z úplne inej spoločnosti. Práve na tieto chvíle striehnu podvodníci, ktorí dúfajú, že si balík ľudia preberú. Tí pritom často zabúdajú na svoje práva a dávajú prednosť zvedavosti. Balík totiž môžete aj bez problémov odmietnuť a neprebrať si ho. „Všeobecne platí, ak je zákazníkovi doručovaný balík, ktorý si neobjednal, je oprávnený odmietnuť ho, prevziať a nezaplatiť požadovanú dobierkovú sumu,“ prízvukuje hovorkyňa regulačného úradu Adriana Volfová.
Zdroj: Facebook/HAKA proti PODVODNÍKOM
Spoločnosť Fan Courier pritom na otázky verejnoprávnej televízie nereagovala. Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb spoločnosť pritom ani neeviduje. „Úrad uvedenú spoločnosť neregistruje ako poskytovateľa poštových služieb v Slovenskej republike a nie je uvedená v registri poštových podnikov,“ povedala na margo problému Volfová.
„My na webe Slovenskej pošty máme zverejnených viac ako šesťdesiat typov týchto komunikácií, kde ľudia potom, ako im príde nejaká podivná správa, si môžu priamo na našom webe preveriť, či nejde o jednu z týchto podvodných zásielok,“ povedal pre RTVS hovorca Slovenskej pošty Martin Guzi.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť