Posledná vážna nehoda sa na žilinskej križovatke udiala ešte 20. októbra 2023 vo večerných hodinách. Na Ulici Žitnej vtedy došlo k vážnej dopravnej nehode. Vodič osobného motorového vozidla značky Volkswagen Golf v križovatke pri odbočovaní vľavo v tom čase nerešpektoval zvislé dopravné značenie „Daj prednosť v jazde“, následkom čoho došlo k stretu s protiidúcim motocyklom. Na ňom išiel len 18-ročný Adam, ktorého po nehode museli transportovať do nemocnice. Ukázalo sa, že bol v kritickom stave a ešte aj o niekoľko dní neskôr v nemocnici stále bojoval o život.
Táto nehoda sa tak zapísala do zoznamu mnohých nehôd, ktoré má táto neslávna križovatka na konte. V tejto nehode dokonca nehral rolu ani alkohol, keďže po dychovej skúške vodič odišiel s negatívnym výsledkom.
Zdroj: google.com
Križovatka nie je v kompetencii mesta, reaguje radnica
Na to, ako sa mesto chce podujať na riešení tejto dopravnej situácii na križovatke na Ulici Žitnej, sme sa pýtali samotného vedenia. „Predmetná križovatka nie je v správe mesta. Je v správe Žilinského samosprávneho kraja. Avšak v roku 2019 bolo prijaté uznesenie na mestskom zastupiteľstve pod číslom 305/2019, aby sme križovatku riešili ako mesto. My sme vyzvali Žilinský samosprávny kraj k riešeniu a dostali sme stanovisko, že na križovatke neevidujú zvýšené kongescie a úsek nepatrí medzi nehodové," reagovala na naše otázky zo žilinskej radnice vedúca odboru komunikácie a vzťahov s verejnosťou mesta Žilina Katarína Gazdíková. Mesto Žilina neplánuje diskusiu a ani dopravný prieskum na predmetnej križovatke.
Ilustračné foto. Zdroj: zilina.sp21.sk
Okružná križovatka je mimo hry, reaguje župa
Naše otázky sme teda smerovali na žilinskú župu, pod ktorú spomínaná križovatka kompetenčne spadá. Tá by aj videla riešenie v rekonštrukcii križovatky, no táto zrejme nebude možná. „Z dôvodu stiesnených priestorových pomerov aj po prípadnej asanácii dvoch rodinných domov v tesnej blízkosti križovatky, nie je možné vybudovať okružnú križovatku, ktorá by umožňovala prejazd kĺbových trolejbusov Dopravného podniku mesta Žiliny. Situáciu je možné vyriešiť iba odklonením dopravy z tejto križovatky, po novovybudovanej komunikácií. Z dôvodu uvádzaných obmedzení a nenormového usporiadania križovatky, ktoré sme prevzali z minulosti, sme nedokázali nájsť riešenie. Jedna križovatková vetva je miestnou komunikáciou, v spolupráci s mestom Žilina, akademickou pôdou, výskumnou oblasťou a odborne spôsobilými osobami budeme v hľadaní riešenia zvýšenia bezpečnosti v križovatke pokračovať," odpovedala na otázky redakcie Žilina SP21 hovorkyňa Žilinského samosprávneho kraja Eva Lacová.
Kraj zároveň zhrnul do troch bodov to, čo pri spomínanej križovatke v minulosti aplikovali:
- Zníženie rýchlosti na 30 kilometrov za hodinu na ceste III/2099 – Hôrecká cesta, Žilina – Závodie, osadením trvalého zvislého dopravného značenia
- Osadenie zrkadiel v križovatke, z dôvodu zlepšenia rozhľadových pomerov v križovatke. Výhľadu bránia rodinné domy, ktoré sú v tesnej blízkosti križovatky.
- Úpravu vodorovného dopravného značenia na hlavnej ceste III/2099 – Hôrecká cesta, Žilina – Závodie, ktorá je najvyťaženejšou vetvou križovatky. Úprava dopravného značenia, zlepšila radenie v križovatke, tým, že umožní autám na Ulici Juraja Závodského, ktoré idú rovno, na Ulicu Oslobodenia, alebo doľava na Ulicu Žitnú, zájsť viac do stredu križovatky, tak, aby autá odbočujúce na Hôreckú cestu, mohli zároveň odbočiť vpravo a neblokovali ich autá idúce rovno na Ulicu Oslobodenia, alebo odbočujúce vľavo na Ulicu Žitnú. Najväčší problém pri prejazde križovatkou majú kĺbové trolejbusy, pretože sú dlhé a nedokážu sa natočiť do takého uhla, ako by bolo potrebné.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť