„V novom cestovnom poriadku sme vyšli napríklad v ústrety študentom na východe Slovenska, ktorí po novom nebudú musieť prestupovať na ceste zo školy domov. Ak sa nájdu prostriedky na spustenie všetkých pripravených liniek, vypravíme v budúcom roku opäť historicky najviac vlakov,“ uviedol generálny riaditeľ Železničnej spoločnosti Slovensko Roman Koreň s tým, že v novom cestovnom poriadku zohľadnili pripomienky samospráv i požiadavky cestujúcich.
Nový grafikon prinesie zrýchlenie komerčnej linky z Viedne do Košíc a späť. Cesta vlakom IC 44 z Košíc do Viedne sa skráti o 32 minút, cesta tak po novom potrvá päť hodín a 50 minút. V opačnom smere, vlakom IC 45, sa cesta skráti o 46 minút. Z Viedne do Košíc sa tak cestujúci dostanú za päť hodín a 45 minút. Tieto vlaky už podľa Železničnej spoločnosti Slovensko nebudú zastavovať v hlavnej stanici Bratislava, stáť budú v staniciach Bratislava-Petržalka, Bratislava-Nové Mesto a Bratislava predmestie.
Železničnej spoločnosti Slovensko sľubuje tiež zlepšenie cestovania pre obyvateľov z Humenného. Po novom budú mať v Košiciach prípoje do Bratislavy, a to nielen na expresné vlaky, ale aj IC. Prípoje budú podľa Železničnej spoločnosti Slovensko aj v opačnom smere. Z regionálnych expresov na IC vlaky budú mať cestujúci na prestup približne pol hodinu.
IC vlaky budú podľa nového grafikonu zastavovať v Kysaku, Spišskej Novej Vsi, Poprade-Tatrách, Liptovskom Mikuláši, Žiline, Trnave a v novej zastávke Bratislava Vinohrady, okrem IC 44 a IC 45.
Po novom bude posilnená aj linka Bratislava - Rajka o 12 vlakov. Od decembra ich tam podľa Železničnej spoločnosti Slovensko bude denne jazdiť až 22 s tým, že v špičke v pracovné dni budú vlaky medzi bratislavskou Petržalkou a Rajkou jazdiť každú hodinu.
Po ukončení výluky na trati Trnovec nad Váhom - Nové Zámky sa v novom grafikone skráti o deväť minút jazda regionálnych expresov medzi Bratislavou a Novými Zámkami.
Cestujúci na Kysuciach sa v novom cestovnom poriadku dočkajú väčšieho počtu vlakov. Železničnej spoločnosti Slovensko vráti priame osobné vlaky na trati Skalité - Žilina a zároveň sa predĺži ich trasa až do Liptovského Mikuláša. V dopravnej špičke budú vlaky jazdiť každých 30 minút, mimo špičky každú hodinu.
Skrátený čas jazdy medzi Zvolenom a Levicami zavádza nový železničný grafikon v Banskobystrickom kraji, platný od 10. decembra. Zmenou budú i úpravy časových polôh vlakov do desať minút takmer na všetkých traťových úsekoch. Tlačovú agentúru Slovenskej republiky o tom v stredu informoval hovorca Železničnej spoločnosti Slovensko Dominik Drevický.
Pre dlhodobú výluku, ktorá bude v budúcom roku medzi Novou Baňou a Hronským Beňadikom, upravili čas odchodov a príchodov diaľkových vlakov z Bratislavy do Banskej Bystrice a späť. „Skráti sa tak čas jazdy osobnými vlakmi medzi Zvolenom a Levicami od päť do 15 minút,“ objasnil s tým, že po novom pôjdu tieto vlaky hodinu a 43 minút. Dodal, že posuny odchodov a príchodov regionálnych vlakov vyvolali zmeny vo vedení diaľkovej dopravy. „Regionálne vlaky budú zastavovať vo všetkých železničných staniciach a zastávkach,“ spresnil. Vybrané vlaky totiž doteraz nezastavovali v Rudne nad Hronom a v Dolných Hámroch.
Na trati medzi Zvolenom a Lučencom bude zmena základnej taktovej hodiny. Vlaky napríklad išli zo Zvolena po deviatej a po jedenástej, teraz pôjdu po desiatej a dvanástej. Železničnej spoločnosti Slovensko uvádza, že je to pre lepšie previazanie s úsekom Lučenec a Jesenské. Pripomína, že ranný osobný vlak z Poltára posunú o 60 minút. „Z Poltára vyštartuje o 07:08 hodine a do Lučenca príde o 07:38 hodine. Aby sa v Lučenci vytvorili prípoje na smery Zvolen a Košice,“ vysvetlil Drevický. Podľa jeho slov osobný vlak bude z Fiľakova odchádzať o 22:24 hodine. „Bude to pre odvoz zamestnancov po 22:00 hodine a vytvorenia prípojov v Lučenci na smer do Zvolena a Poltára,“ ukončil.
Železničnej spoločnosti Slovensko v Banskobystrickom samosprávnom kraji zastavuje v 143 zastávkach a prevádzkuje dopravu na viac ako 580 kilometrov železničných tratí.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť