Počas moratória nemôžu kandidujúce politické subjekty viesť volebnú kampaň. Zakázané je zverejňovať výsledky prieskumov verejnej mienky a výsledky volebných ankiet.
Zakázané je tiež zverejňovať informácie o kandidujúcich politických subjektoch v ich prospech alebo neprospech v rozhlasovom a televíznom vysielaní, v rámci audiovizuálnej mediálnej služby na požiadanie, v periodických a neperiodických publikáciách a v agentúrnom spravodajstve. RTVS a vysielatelia s licenciou majú počas moratória zakázané vysielanie politickej propagácie.
Ministerstvo vnútra SR upozornilo, že bilbordy a volebné plagáty, ktoré boli vylepené počas volebnej kampane, nebolo potrebné pred začiatkom volebného moratória odstrániť. „Videoreklama na svetelnej reklamnej tabuli nemôže byť zverejňovaná počas moratória,“ skonštatovalo MV.
Platená politická reklama na sociálnych sieťach, ako aj sponzorované príspevky sa počas moratória nesmú zobrazovať. Bezplatné statusy na sociálnej sieti sa za volebnú kampaň nepovažujú. Za volebnú kampaň sa považuje aj presun dopravných prostriedkov s kampaňovým vizuálom. Výzvy na účasť vo voľbách nie sú podľa MV porušením moratória.
Na kampaň mohli strany minúť najviac tri milióny eur, používať museli transparentný účet. Vo voľbách kandiduje 24 politických strán a hnutí a jedna koalícia. Na Slovensku je približne 4,3 milióna voličov.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť