"Rád by som sa dožil toho, že si po D3 ešte zašoférujem, ale obávam sa, že o tom rozhodnú lekári. Pretože tí mi to budú musieť po sedemdesiatke dovoliť," povedal s úsmevom Jozef Grapa.
"Keď sa o D3 začalo uvažovať a začali sa robiť prvé kroky na jej výstavbu, mal som asi 10 rokov," zakontroval Matej Fabšík.
Isté však je, že D3 mala byť hotová niekedy začiatok tohto tisícročia. Nie je však doteraz a termín jej výstavby sa predĺžil o ďalšie štyri roky, až do roku 2030. A to vraj bude, podľa diskutujúcich, katastrofa.
"Pretože po roku 2023 dokončia svoj úsek Poliaci a pustia tadiaľ 2 - 3-tisíc kamiónov naviac. A ak sa to stane, čo sa aj stane, doprava na Kysuciach úplne skolabuje," hovorí Fabšík.
Podľa Jozefa Grapu po nástupe novej vlády verili ministrovi dopravy Andrejovi Doležalovi, že bude výstavbu diaľnice urýchlene presadzovať. "Namiesto toho sme sa dozvedeli, že sa posunie o ďalšie štyri roky. A to je už naozaj tá kritická hranica, dokedy môžeme na ňu čerpať európske peniaze. Obávam sa, že sa to nestihne, čo pri súčasnom tempe veľmi reálne, tak sa to z peňazí štátu nepostaví už nikdy. A to bude pre Slovensko obrovská hanba.
V každom prípade sú aktivisti a samosprávy odhodlaní opäť pristúpiť k protestom a blokádam, ak to bude potrebné.
Pozrite si Duel o problémoch s výstavbou diaľnice D3 na Kysuciach, a dozviete sa oveľa viac.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť