Mestská hromadná doprava v Žiline zažila v roku 2024 rekordný nárast záujmu. Podľa výročnej správy Dopravného podniku mesta Žiliny (DPMŽ) prepravili jeho vozidlá približne 26 miliónov cestujúcich – o 2,5 milióna viac ako rok predtým.
Najčastejšie si ľudia kupovali lístky v rámci Integrovaného dopravného systému Žilinského samosprávneho kraja (IDS ŽSK), ktorého obľúbenosť medziročne vzrástla až o 75 %. Záujem rástol aj o platbu kartou, naopak, predaj SMS lístkov klesol.
„Nárast úzko súvisí s väčšou informovanosťou cestujúcich o IDS a fakt, že celý rok 2024 bol do systému zaintegrovaný región Bytča, Terchová a Horné Kysuce. V auguste sa do systému pripojili aj okresy Martin a Turčianske Teplice, čo umožnilo jednoduchšie cestovanie medzi mestami a regiónmi. Dobrou správou preto pre cestujúcich je, že tento rok sa podarilo integrovať celý Žilinský kraj,“ uviedol primátor Žiliny Peter Fiabáne.
Podnik zároveň investoval takmer 17,8 milióna eur do rozvoja a modernizácie MHD. Najväčšou strategickou investíciou je výstavba a modernizácia trolejbusového depa. „V polovici minulého roka sme úspešne ukončili prvú fázu projektu. Aktuálne pokračujeme realizáciou druhej, záverečnej fázy. Táto strategická investícia nám umožní centralizovať technickú a hygienickú údržbu trolejbusov a autobusov, zefektívni a zníži náklady na prevádzku. Prostriedky na projekt poskytnú Európske fondy až do výšky 95 percent,“ vysvetlil konateľ DPMŽ Mikuláš Kolesár.
Aj keď podnik v roku 2024 vykázal miernu stratu vo výške 56-tisíc eur, vedenie hovorí o finančnej stabilite a pokračovaní v dlhodobej stratégii. „Mestská hromadná doprava v Žiline zaznamenáva rastúci záujem verejnosti, čo potvrdzuje aj nárast počtu cestujúcich a tržieb. Našou prioritou je udržať kvalitu a spoľahlivosť služieb aj napriek tomu, že v roku 2025 čelíme viacerým výzvam – najmä rastúcim cenám energií, nedostatku vodičov či možným legislatívnym zmenám,“ dodal Kolesár.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť