Kysucká D3 dostala zelenú: Národná diaľničná spoločnosť podpísala zmluvy so zhotoviteľmi všetkých troch úsekov

Národná diaľničná spoločnosť v utorok 30. septembra oficiálne podpísala zmluvy so zhotoviteľmi všetkých troch úsekov diaľnice D3 na Kysuciach. Po dokončení pribudne 26 kilometrov novej diaľnice, ktorá odľahčí tranzitnú dopravu, skráti cestovný čas a výrazne zlepší dopravnú situáciu v obciach ako Oškerda, Povina, Radoľa či Kysucký Lieskovec.

Juliana Krčulová|30. september 2025|10:30:00

Zdroj: zilina.sp21.sk

Súvisiaci článok
Od gólu k dobrému skutku: 39 presných zásahov znamenalo 7 800 eur pre Dobré srdce Borisa Sádeckého
Čítajte viac >

Kysucká D3 smeruje do výstavby, NDS podpísala všetky zmluvy

Národná diaľničná spoločnosť v utorok 30. septembra slávnostne podpísala zmluvy o dielo so zhotoviteľmi všetkých troch úsekov diaľnice D3 na Kysuciach. Po ich dokončení by sa región mal dočkať najdlhšieho diaľničného ťahu za poslednú éru, ktorý celkovo pridá 26 kilometrov novej diaľnice.

„Pri megaprojekte kysuckej D3-ky sa dostávame od výkresov a vybavovačiek k reálnej príprave stavenísk a verím, že čoskoro už aj k samotnej výstavbe. Tá sa síce nezaobíde bez zásahov do živej premávky, keďže však staviame všetky tri úseky naraz, dopravné obmedzenia počas výstavby budú násobne kratšie,“ uviedol minister dopravy, Jozef Ráž. Podľa jeho slov nový diaľničný ťah výrazne odľahčí tranzitnú dopravu a zmierni chronické dopravné problémy, ktoré momentálne trápia obyvateľov Kysúc.

WhatsApp Image 2025-09-30 at 11.51.46.jpeg Zdroj: zilina.sp21.sk

Diaľnica D3 odvedie časť osobných a nákladných áut zo súčasnej cesty číslo I/11. Analýzy podľa mediálneho tímu Národnej diaľničnej spoločnosti ukazujú, že pri Oškerde sa dá očakávať zníženie dopravy až o 12-tisíc osobných a 6-tisíc nákladných áut denne. V obciach Radoľa, Povina a Kysucký Lieskovec bude úbytok dopravy približne 7-tisíc osobných a 5-tisíc nákladných áut denne. Nová diaľnica zároveň zjednoduší život aj samotným motoristom, ktorí ušetria čas najmä počas rannej a popoludňajšej špičky.

História kysuckej D3 siaha do 90. rokov, kedy sa začal stavať obchvat Čadce v polovičnom profile. Existujúci ťah D3 má dnes necelých 40 kilometrov, po dokončení pribudne približne 21 kilometrov štvorprúdovej diaľnice a 5 kilometrov polovičného profilu vrátane druhej rúry tunela Horelica.

„Po dokončení dvoch kysuckých štvorprúdoviek budú mať motoristi k dispozícii súvislý ťah D3-ky od Žiliny až po hranice s Poľskom. Zároveň sa tak vytvorí plnohodnotné diaľničné prepojenie severu s juhozápadom Slovenska, takže tranzitná doprava pohodlne prejde Slovenskom cez diaľnice D1 a D3 bez toho, aby zaťažovala cesty nižších kategórií a intravilány miest a obcí,“ doplnil predseda predstavenstva a generálny riaditeľ Národnej diaľničnej spoločnosti, Filip Macháček.

Podpísané zmluvy sa týkajú všetkých troch úsekov:

  • D3 Žilina, Brodno – Kysucké Nové Mesto (združenie spoločností Váhostav, Doprastav a Duna Aszfalt),
  • D3 Kysucké Nové Mesto – Oščadnica (SKANSKA-SK),
  • D3 Oščadnica – Čadca, Bukov, II. profil (združenie spoločností Váhostav, Doprastav a Duna Aszfalt).

Celkové náklady na výstavbu sú približne 890 miliónov eur bez DPH, pričom 85 percent bude hradených z eurofondov a zvyšok zo štátneho rozpočtu.


Súvisiaci článok
Dráma v Trnovom: Agresívny doberman napadol majiteľku, polícia a záchranári okamžite zasiahli
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť