Cestovanie vlakom medzi Bratislavou a Žilinou bude už o pár rokov vyzerať inak. Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) podpísala opciu na dve nové veľkokapacitné elektrické jednotky Stadler KISS, ktoré sa pridajú k už objednaným súpravám. Na hlavnú trať cez Žilinu by mali vyjsť počas grafikonu 2026/2027.
Prvé skúsenosti s týmito modernými vlakmi už cestujúci poznajú – Stadlery jazdia na linkách Bratislava – Nové Zámky a Bratislava – Trenčín/Púchov. Priniesli vyšší komfort, spoľahlivosť a vďaka nízkopodlažnému riešeniu sú dostupné aj pre ľudí s obmedzenou pohyblivosťou. Nové jednotky, ktoré sú financované z Plánu obnovy a odolnosti, majú ešte viac posunúť kvalitu cestovania aj na linke do Žiliny.
„Teší ma, že projekt moderných elektrických jednotiek Stadler KISS sa podarilo rozšíriť aj o opciu – je to jasný dôkaz, že modernizácia osobnej železničnej dopravy je pevnou súčasťou našej vízie dynamickej, ekologickej a integrovanej mobility,“ uviedla štátna tajomníčka ministerstva dopravy Denisa Žiláková.
Ich kapacita je minimálne 611 miest na sedenie. Zdroj foto: zssk.sk
Nové súpravy ponúknu kapacitu minimálne 611 miest na sedenie, maximálnu rýchlosť 160 km/h a vďaka modernej technológii nižšiu spotrebu energie. Samozrejmosťou budú digitálne informačné panely a komfortné riešenia interiéru.
Generálny riaditeľ ZSSK Peter Helexa dodal: „Elektrické veľkokapacitné jednotky prinesú vyšší komfort cestujúcim, znížia spotrebu energie aj emisie a sú symbolom ekologickej, udržateľnej železničnej dopravy budúcnosti.“
Výroba nových vlakov bude prebiehať v závode Stadler Polska, návrh a projektové riadenie zabezpečuje konštrukčná kancelária Stadler Praha.
Podobné vlaky už dnes úspešne jazdia vo Švajčiarsku, Nemecku či Rakúsku a prinášajú vysoký komfort aj ekologické benefity. O pár rokov si ho naplno užijú aj cestujúci zo Žiliny.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť