Slovenská pošta rozšíri svoju aplikáciu o nové funkcie pre jednoduchšie vrátenie zásielok

V blízkej budúcnosti plánuje Slovenská pošta spustiť nové funkcionality jej mobilnej aplikácie, zamerané na zjednodušenie vrátenia zásielok. A to ako v prípade spolupráce s veľkými e-shopmi, tak aj pri vrátení tovaru menším e-shopom alebo pri súkromnej výmene tovaru medzi obyvateľmi. V ďalších fázach sa pripravuje možnosť elektronickej úhrady viacerých typov poplatkov, online rezervácie termínov na vybavenie zložitejších služieb či elektronického overenia identity. Informovala o tom hovorkyňa Slovenskej pošty Eva Peterová.

TASR|21. júl 2025|10:00:00

Ilustračné foto. Zdroj: Freepik.com

Súvisiaci článok
Vlci Žilina pozývajú fanúšikov na letný výpredaj a špeciálne odovzdávanie permanentiek
Čítajte viac >

Pripomenula, že aplikácia prináša prehľadné, rýchle a spoľahlivé riešenia pre vybavenie viacerých poštových úkonov bez potreby navštíviť pobočku. Medzi jej najvyužívanejšie funkcie patrí podľa hovorkyne sledovanie zásielok. Ponúka prehľad o aktuálnom stave odchádzajúcej aj prichádzajúcej pošty, prostredníctvom aplikácie sa dá zmeniť dátum doručenia zásielky, ale tiež predĺžiť jej uloženie na pošte, preposlať ju na inú pobočku alebo do Balíkoboxu.

Umožňuje tiež podať a zaplatiť zásielku online. Po vyplnení potrebných údajov a zaplatení stačí vytlačiť a nalepiť na ňu adresný štítok, resp. adresu ručne vypísať spolu s vygenerovaným kódom, ktorý potvrdzuje, že je už aj uhradená. Následne sa dá zásielka podať v ľubovoľnom Balíkoboxe alebo kamennej pobočke, priblížila Peterová. Aplikácia umožňuje napríklad aj vyhľadať najbližšiu alebo konkrétnu pobočku a bližšie informácie o nej, ako aj najbližší Balíkobox vrátane informácií o počte voľných schránok pre podaj zásielok.

„Cielenými inováciami aplikácie chceme skvalitniť používateľský zážitok, skrátiť čas strávený na pobočke, či dokonca eliminovať potrebu navštíviť ju. Už teraz ponúka široké portfólio funkcionalít, ktoré v najbližšom období budeme rozširovať,“ avizoval generálny riaditeľ Slovenskej pošty Vladislav Kupka.

Mobilná aplikácia pošty bola od októbra 2019 stiahnutá takmer 650-tisíc. Podľa dostupných štatistík ju využíva aktívne takmer 150-tisíc používateľov vo vyše 100 krajinách sveta od Českej republiky, Nemecka cez USA po Ghanu či Nový Zéland. Dostupná je zadarmo v App Store a Google Play.


Súvisiaci článok
Vysoká úroveň a zdravá konkurencia medzi žrďami: K dvojici LaCouvée a Košarišťan pribudol Roman Rychlík
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť