Kováč uviedol, že počas prestavovania dieselmotorovej jednotky v stanici Vrútky od osobného vlaku nerešpektoval rušňovodič návesť: Posun zakázaný. Následne vošiel do cesty pre rýchlik Zvolen – Vrútky.
Podľa informácií TASR išli oba vlaky rýchlosťou asi 40 km za hodinu. Rušňovodiči tak, našťastie, stačili aktivovať rýchlobrzdu. „Čelo vlaku R 936 a čelo posunujúcej motorovej jednotky boli po zastavení od seba vzdialené zhruba 100 metrov," uviedol Kováč.
Železničná spoločnosť Slovensko okamžite odobrala rušňovodičovi osvedčenie o odbornej spôsobilosti. Musí opäť absolvovať skúšky a zamestnávateľ voči nemu, podľa Kováča, vyvodí aj ďalšie opatrenia.
Chybujúci rušňovodič mal podľa neho v čase incidentu 45 rokov. "Vyštudoval Stredné odborné učilište elektrotechnické v Nižnej. Do kurzu ZSSK pre rušňovodičov nastúpil 1. februára 2021 a na samostatný výkon rušňovodiča bol zaradený 11. júna 2022. V čase incidentu mal teda takmer desaťmesačnú prax," dodal hovorca ZSSK.
K stretu vlakov na jednej koľaji došlo aj v marci pri zastávke Brodno v Žiline. Dva osobné vlaky od zrážky delilo zhruba 100 metrov. Kováč pripomenul, že po tejto udalosti bolo jedným z opatrení aj poučenie všetkých rušňovodičov z predpisov.
"Následne overenie znalostí z ustanovení, ktoré sa týkali zásad jazdy vlaku pri výlukách a jazdy vlaku na trati s automatickým blokom (typ zabezpečovacieho zariadenia na trati)," skonštatoval hovorca. Rušňovodič, ktorý vošiel do vlakovej cesty vlaku R 936, bol podľa Kováča poučený v rámci pravidelného školenia 30. marca. "Udalosť v stanici Vrútky v tomto prípade vznikla z dôvodu nepozornosti pri vykonávaní posunu," podotkol Kováč.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť