Štvrtok 18. 04. 2024 16:44:49 | Meniny má Valér

Predaj diaľničných známok medziročne vzrástol na takmer deväťdesiat miliónov eur

Predaj slovenských elektronických diaľničných známok sa vlani tešil zvýšenému záujmu zo strany motoristov, pričom sa predalo takmer 4,7 milióna kusov. Výnos z predaja bol podľa Národnej diaľničnej spoločnosti na úrovni zhruba 88,7 milióna eur, čo je o 14,6 milióna eur a 20 % viac než v roku 2021. Foto: Národná diaľničná spoločnosť

Juliana Krčulová|23. január 2023|20:00:04


Súvisiaci článok
Diaľničná patrola pomohla v roku 2022 viac než 33-tisíc motoristom
Čítajte viac >

Najväčší medziročný nárast zaznamenala Národná diaľničná spoločnosť pri predaji 10-dňovej diaľničnej známky: „Predalo sa ich o 36 % viac ako v roku 2021. Vyšší záujem oproti roku 2021 prejavili aj domáci motoristi, avšak viditeľnejší vplyv na zvýšenie predaja diaľničných známok mala tranzitná doprava,“ uvádza spoločnosť na svojej oficiálnej internetovej stránke.

Ktoré známky sú najobľúbenejšie?

Najvyšší výnos bol podľa zástupcov Národnej diaľničnej spoločnosti z predaja 365-dňovej známky, a to na úrovni 44,6 milióna eur:

„Tento druh známky bol zároveň druhý najobľúbenejší medzi motoristami, predalo sa ich viac než milión kusov. Na prvom mieste bola 10-dňová známka, ktorú si motoristi v súhrne kúpili v počte takmer 2,6 milióna kusov, pričom výnos z jej predaja bol na úrovni 21,6 milióna eur. Tretím najpreferovanejším druhom známky bola 30-dňová, predalo sa jej zhruba 617 000 a výnos z jej predaja bol na úrovni 7,2 milióna eur,“ priblížili zástupcovia spoločnosti a doplnili, že ročnú diaľničnú známku si kúpilo 366 000 motoristov a výnos z jej predaja bol na úrovni 15,2 milióna eur.

6bc57af180624651e282dd8ac21287b6fae387bc.jpeg

Kedy a kde si motoristi kupujú známky najčastejšie?

Predaj diaľničných známok zažil podľa zástupcov spoločnosti NDS najväčší rozmach v mesiaci júl 2022, kedy sa predalo takmer 602 000 známok, pričom aj v tomto prípade bola najobľúbenejšia 10-dňová známka, ktorá tvorila viac než 60 % predaja v tomto letnom mesiaci.

„Predaj bol podobne intenzívny aj v auguste a tretím najfrekventovanejším mesiacom nákupu diaľničnej známky bol január. V prvom mesiaci roka 2022 však predaju dominovala ročná diaľničná známka,“ uviedli zástupcovia na oficiálnom webe Národnej diaľničnej spoločnosti a ďalej spomenuli, že motoristi uprednostňujú nákup elektronickej diaľničnej známky cez webovú stránku www.eznamka.sk:

„Viac než polovica celkového predaja z minulého roka prebehla cez tento kanál. Druhým najobľúbenejším miestom nákupu sú zákaznícke miesta, takýto fyzický nákup uprednostnilo 40 % motoristov.“

1d5abd51c0682f9f7916cb5fc3fab219421275cd.jpeg

Výrazne vyšší tranzit

Slovenskí motoristi si v medziročnom meradle kúpili o takmer 220 000, čo predstavuje 10,45 %, známok viac ako v roku 2021:

„Najviac zo strany domácich motoristov vzrástol záujem o 365-dňovú známku, a to o takmer 25 %. Na náraste predaja diaľničných známok sa však citeľnejšie podpísali zahraniční motoristi. Za rok 2022 si kúpili o 738 000 známok, teda o 46 % viac než v roku 2021. Zhruba 55-percentný nárast evidujeme pri predaji 10-dňových známok a takmer štvrtinový nárast pri predaji 30-dňových známok zahraničným vodičom,“ priblížili zástupcovia Národnej diaľničnej spoločnosti a dodali:

„Top päťka krajín, ktorých obyvatelia si najčastejšie kupovali slovenské diaľničné známky, sa nezmenila. Opäť sa v nej umiestnila Česká republika, Nemecko, Poľsko, Rakúsko a Maďarsko. Motoristi z Českej republiky si v roku 2022 kúpili takmer 730 000 slovenských známok, Nemci skoro 392 000, Maďari približne 182 000 a Rakúšania zhruba 161 000.“


Súvisiaci článok
Policajti z Liptovského Hrádku objasnili neobvyklú krádež kolobežky a tenisiek
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť