Hovorca mesta Žilina, Vladimír Miškovčík, ďalej informoval, že v súvislosti s uzávierkou podjazdu pod železničnou traťou na Kysuckej ulici bolo potrebné vykonať niektoré stavebné úpravy a zmenu dopravno-organizačných opatrení. Niektoré úpravy už podľa jeho slov prebehli, iné budú realizované tesne pred uzávierkou Kysuckej ulice.
V súčasnosti už došlo napríklad k úprave dopravnej situácie na Mostnej ulici, čím sa zabezpečil plynulý výjazd vozidiel z Ulice Martina Rázusa na Mostnú:
„Od 14. novembra 2022 dôjde k zobojsmerneniu Sasinkovej ulice, s čím súvisí aj zmena organizácie dopravy v križovatke a vypnutie cestnej svetelnej signalizácie až po dobu realizácie stavby. Ďalej bude realizovaná úprava vodorovného i zvislého značenia na ceste I/60 pri vodojeme, čím dôjde k zmene počtu jazdných pruhov, pričom z pôvodných dvoch jazdných pruhov budú tri. Tým sa zabezpečí súvislý pruh s bezkolíznym preradením na Bratislavu,“ uviedol Miškovčík.
Vodiči tranzitujúci cez mesto budú podľa jeho slov informovaní dočasným dopravným značením o možnosti použitia D1 obchvatu Žilina – Juh, a to od cesty I/18 (Košická) cez cestu I/60 (Nemocničná) na cestu I/64 (Rajecká) s vyznačením D1 BA: „V širšom centre mesta bude rozmiestnené dočasné dopravné značenie, ktoré bude vodičov informovať o uzávierke Kysuckej ulice v podjazde a o jednotlivých obchádzkových trasách,“ doplnil hovorca mesta Žilina.
K plánovanej uzávierke podjazdu pod železničnou traťou na Kysuckej ulici sa vyjadril aj primátor mesta Žilina, Peter Fiabáne: „21. novembra 2022, zhruba o desať dní, dôjde k jednému zásadnému momentu, a to k uzavretiu podjazdu Kysucká, ktorý je jednou zo vstupných brán do mesta Žilina. V súvislosti s touto informáciou sa chcem ospravedlniť všetkým Žilinčanom, ale aj ľuďom, ktorí prichádzajú do Žiliny za prácou, za povinnosťami, za športom, za vzdelaním, za spôsobené problémy, pretože je úplne jasné, že uzavretie tohto podjazdu presmeruje dopravu do iných častí mesta, predovšetkým na križovatku Košická a na križovatku Rondel,“ uviedol k nadchádzajúcej udalosti primátor mesta a ďalej pokračoval:
„Dvanásť mesiacov je doba, na ktorú je uzávera tejto časti mesta alebo tohto podjazdu momentálne mestom schválená. Pre chodcov bude zatiaľ, dočasne umožnené tento podjazd využívať v tej časti určenej pre chodcov do momentu, kedy bude otvorený nový podchod popod železničné trate od ulice Uhoľnej, od futbalového štadiónu až na v podstate predstaničné námestie, na vstup do mesta k ulici Národnej. K tomuto rozhodnutiu, tomuto konečnému verdiktu, ktorý, predpokladám, spôsobí dopravné problémy v meste Žilina, prebiehalo množstvo rokovaní so Železnicami SR, ako investorom, so stavebníkom a takisto aj s vedením Ministerstva dopravy, s cieľom kompenzovať negatívne dopady, ktoré uzavretie podjazdu Kysucká mestu spôsobí,“ povedal primátor mesta Žilina, Peter Fiabáne.
Podľa jeho slov je výsledkom týchto stretnutí memorandum, ktoré v priebehu uplynulých dní mesto Žilina podpísalo na Ministerstve dopravy s generálnym riaditeľom Železníc SR, za prítomnosti ministra dopravy, Andreja Doležala:
„Memorandum hovorí aj o tom, že ďalšími vyvolanými investíciami v súvislosti s rekonštrukciou železničného uzla bude aj rekonštrukcia železničnej stanice, ktorá nie je v tomto projekte. Samozrejme, plánované dobudovanie nadjazdu z Ulice 1. mája na Ľavobrežnú, ďalej možnosť dlhodobého prenájmu územia Veľkej harfy, ktoré sa rekonštrukciou železničného uzla uvoľňuje. Je to územie smerom k Váhu, medzi mestskou časťou Strážov a železničnou stanicou. Ďalej množstvo rekonštrukcií ciest a chodníkov dotknutých výstavbou, takisto aj financovanie rekonštrukcie zavedenia inteligentného osvetlenia v lokalitách zasiahnutých výstavbou. Ďalšou vyvolanou investíciou bude rekonštrukcia autobusovej stanice, ktorá však nie je v gescii mesta Žilina, keďže autobusovú stanicu vlastní súkromný majiteľ,“ doplnil primátor.
„Po dokončení si treba uvedomiť, že naozaj budeme mať v Žiline vyriešené množstvo dopravných problémov, budeme mať zmodernizovaný železničný uzol, nástupištia, podjazdy, podchody, cyklotrasy v rôznych mestských častiach, smerom na Kysuce, smerom na Strážov, takisto aj ďalšie vyvolané investície, ktoré prispejú k zlepšeniu dopravy v tejto časti mesta, k zlepšeniu dopravy v meste ako takom. Chcel by som ešte raz poprosiť Žilinčanov o trpezlivosť, zhovievavosť a pochopenie, ale na druhej strane, žime vo vedomí, čo nám táto veľká investícia spojená s rekonštrukciou železničného uzla nášmu mestu prinesie. Uzavretie podjazdu Kysucká je súčasťou jedného asi z najväčších projektov, ak nie najväčšieho projektu, na železniciach v histórii. Ide o 330-miliónovú stavbu kompletnej rekonštrukcie Železničného uzla Žilina. Táto investícia významným spôsobom zmení fungovanie mesta, po jej dokončení, a to je jej absolútna pridaná hodnota, a to je aj cena, ktorú mesto musí zaplatiť v tom zmysle, že, samozrejme, s ňou sú spojené niektoré dopravné obmedzenia,“ dodal primátor mesta Žilina, Peter Fiabáne.
Informácia k organizácii mestskej hromadnej dopravy:
V súvislosti s plánovanou uzávierkou podjazdu pod železničnou traťou na Kysuckej ulici pripravil Dopravný podnik mesta Žiliny nový cestovný poriadok a obchádzkové trasy pre dotknuté autobusové linky č. 21, 22, 27, 29 a 30.
• Spoje liniek č. 21, 27, 29 a 30 nebudú zachádzať na zastávku „Kysucká“ tzn. zastávka „Kysucká“ bude obsluhovaná iba vybranými spojmi linky č. 22, • Na vytipované spoje linky č. 22, zachádzajúce na zastávku „Kysucká“, bude možné prestúpiť z iných liniek MHD, a to predovšetkým na vybraných prestupných zastávkach – „Hálkova“, „Železničná stanica“ a „Námestie hrdinov“, • Dopravný podnik bude sledovať vývoj situácie a navrhnutý cestovný poriadok sa môže časom upraviť a optimalizovať podľa aktuálneho dopytu a prevádzkových a dopravných okolností, • Informáciu k organizácii dopravy nájdete aj na stránke DPMŽ.
Komplexnú informáciu k organizácii dopravy Slovenskej autobusovej dopravy Žilina môžete nájsť na ich webe.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť