Utorok 21. 05. 2024 16:30:54 | Meniny má Zina

7 vitamínov, ktoré by ste nemali v chladnom počasí zanedbávať: Posilnia imunitu

Chladnejšie počasie so sebou prináša aj chrípky a nachladnutia. Preto je dôležité dbať na vitamíny, ktoré podporujú imunitu a posilňujú zdravie. Týchto 7 druhov by ste nemali zanedbávať. ILUSTRAČNÉ FOTO: Peter Lengacher na Pexels.com

Radka Kostánová|12. september 2022|17:46:37


Súvisiaci článok
6 krokov, ako sa starať o svoje zdravie (svetový deň zdravia)
Čítajte viac >

Vitamín C

Vitamín C by mal byť vo vašej domácnosti už stálicou. Oplatí sa ho konzumovať na dennej báze, preto na neho nezabúdajte. Môžete ho konzumovať vo forme známych tabletiek alebo vo forme citrusov. Dennú dávku vitamínu C pokrývajú dva citróny, kiwi alebo pomaranč.

sirka.jpg FOTO: Polina Tankilevitch na Pexels.com

Rakytník

Rakytník je v našich končinách známy pre svoje liečivé a blahodarné účinky. Obsahuje veľa železa, vápnika, draslíka a taktiež je bohatý na vitamín C. Vďaka vysokému obsahu antioxidantov podporuje imunitu, dokáže predchádzať nádche a lieči zápaly horných dýchacích ciest.

Pestrec mariánsky

Pestrec možno poznáte pod názvom Strieborný bodliak. Najsilnejšie účinky má najmä v druhej polovici septembra a začiatkom októbra, preto je skvelý bojovník pri nachladnutí. Obsahuje vitamín E, aminokyseliny a dokáže pomáhať pri migrénach. V chladnejšom počasí môžete jeho zdraviu prospešné látky užívať vo forme čaju.

Vitamín D

Popri vitamíne C by ste nemali zabúdať ani na vitamín D. Práve ten je dôležitý pre zachovanie imunity, ale počas chladnejšieho počasia ho telo získava ťažšie. Je dôležité ho dopĺňať buď vo forme tabletiek alebo konzumovaním rýb, mliečnych výrobkov, červeného mäsa a vajíčok.

Propolis

Včelí propolis je moderné zlato. Ukrýva v sebe rad protizápalových účinkov, ktoré podporujú imunitu a udržujú telo zdravé. Súčasťou propolisu sú vitamíny skupiny B, A, vápnik a železo. Podporuje obranyschopnosť organizmu, preto ho vyskúšajte zaradiť do života. Buď vo forme kvapiek, propolisovej masti, medu alebo ústnych sprejov.

pexels-nataliya-vaitkevich-7526059.jpg FOTO: Nataliya Vaitkevich na Pexels.com

Brusnice

Brusnice nie sú v našich končinách až tak populárne, ale taktiež sú skvelým pomocníkom v boji proti nachladnutiu. Obsahujú veľa vápnika, zinku, horčíka, draslíka, vitamíny A, B, C a K a antioxidantov. Podporujú zdravie srdca, bojujú proti rakovine a posilňujú imunitu. Konzumovať ich môžete vo forme šťavy.

Zázvor

A poslednou potravinou, ktorú by ste do svojho jedálnička mali zaradiť, je zázvor. Má protizápalové účinky, bojuje proti baktériám v tele a taktiež dokáže zmierniť zápal ďasien. Pre svoju špecifickú chuť sa odporúča konzumovať vo forme čaju, cukríkov alebo sirupu.

pexels-angele-j-128403.jpg FOTO: Angele J na Pexels.com


Súvisiaci článok
15 pozitívnych viet, ktorými si môžete zlepšiť psychické zdravie
Čítajte viac >

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť