Ako dodala, zavádzanie kvalitatívnych štandardov podľa ISO noriem nie je v oblasti sociálnych služieb na Slovensku ojedinelým fenoménom.
„Kraj vidí systém manažérstva kvality prostredníctvom ISO ako jednu z ciest k efektívnemu riadeniu svojich zariadení,“ priblížila hovorkyňa.
Kraj si zmapoval služby, ktoré poskytujú zariadenia v jeho pôsobnosti. Následne pre ne popísali kvalitatívne štandardy.
„V praxi to znamená, že klient získa presnú informáciu o tom, ako má služba vyzerať a na čo má nárok. Zamestnanci zasa vedia, ako službu klientovi poskytnúť,“ vysvetlila Lacová.
Štandardizácia obsahu a rozsahu služby je podľa odbornej garantky procesu Márie Kovaľovej základným predpokladom na zvyšovanie kvality. „Pokiaľ máme definovaný počiatočný stav, vieme si stanoviť a vyhodnotiť akýkoľvek posun v kvalite,“ povedala.
Rovnakou certifikáciou aktuálne prechádza aj odbor sociálnych služieb na úrade kraja.
„Najmä vo väčších organizáciách a pri rozsiahlej agende je nevyhnutné zjednotiť pracovné postupy jednotlivcov. Ak robia dôležité úkony rovnako, vybavovanie agendy je rýchle a kvalitné, dá sa ľahko vyhodnotiť a zúčtovať, zároveň sa v reťazci úkonov zamedzuje chybovosti a zvyšuje sa efektívna zastupiteľnosť v pracovných kolektívoch,“ skonštatovala manažérka kvality Úradu ŽSK Katarína Šušoliaková. V budúcnosti kraj plánuje zaviesť systém manažérstva kvality v rámci celého úradu.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť