„Práce na projekte D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s tunelom Višňové postupujú v najvyššom nasadení. Pracuje sa na vonkajších stavebných objektoch, na cestných i mostových telesách, a v tuneli sa práce realizujú 24/7. Ukončenie základnej diagnostiky 69 tunelových blokov (klenieb), ktoré boli zhotovené predchádzajúcim zhotoviteľom, potvrdilo závažné vady na sekundárnom ostení, ktoré bude potrebné opraviť,“ uviedol zhotoviteľ na Facebooku Višňové bude.
Diagnostika tunela potvrdila, že tunelové bloky (klenby) zhotovené predchádzajúcim zhotoviteľom majú závažné vady, ktoré sa týkajú hlavne nedostatočnej hrúbky sekundárneho ostenia, celkovej kvality realizácie a izolácie tunela. Uvádza Skanska.
Predchádzajúci zhotoviteľ, Miroslav Remeta z konzorcia Dúha však uviedol, že to nie je potrebné a nimi vykonané práce sú v poriadku. Uviedol to pre TV Markíza. Podľa jeho slov tak zdržanie nespôsobila jeho spoločnosť, ale práve aktuálny zhotoviteľ Skanska.
„Všetky identifikované závady na sekundárnom ostení a izolácii tunela sú odstrániteľné. Vzhľadom na finálnu kvalitu, funkčnosť a bezpečnosť tunela podporujeme investorov zámer realizovať kompletnú detailnú diagnostiku a preskenovanie ostatných pôvodných klenieb,“ komentoval situáciu projektový manažér tunelovej časti Vladimír Kotrík.
„Investorovi sme predložili harmonogram, ktorý zohľadňoval opravy primárneho ostenia vo veľkom rozsahu, ktoré sme komunikovali v decembri 2021. Termín dokončenia sme uviedli 9/2024 a my urobíme všetko pre to, aby nové zistené skutočnosti tento termín ovplyvnili v najnižšej možnej miere, doplnil Ivan Dimitrov riaditeľ závodu Inžinierske staviteľstvo Skanska SK.
Stavba Diaľnica D1 Lietavská Lúčka - Dubná Skala vrátane tunela Višňové zahŕňa 13,5 km dlhý diaľničný úsek vrátane ôsmich mostov (dva najdlhšie z nich sú dlhé 947 a 585 metrov) a 7,5 km dlhý tunel Višňové. Na západe sa napojí na nedávno dokončený úsek Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, na východe sa napojí na obchvat Vrútok a Martina. Po dokončení sa vytvorí kompletný obchvat Žiliny, ktorý zníži intenzitu dopravy v meste a zároveň ušetrí viac ako 20 minút cesty do Tatier. Okrem priamejšej trasy sa vodiči vyhnú aj častým dopravným komplikáciám na existujúcej ceste I/18 popod hrad Strečno.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť