Sobota 27. 04. 2024 08:58:59 | Meniny má Jaroslav

Svoj elektrobicykel si nabijete už aj na Martinských holiach. Užite si horské cyklotrasy

Na Martinkách sprístupnili novú cyklonabíjačku. Turistom, ktorí prichádzajú na elektrických bicykloch zvýši komfort a plánovať môžu aj dlhšie trasy. FOTO: Facebook / Winter Park Martinky na Martinských holiach

D U|28. apríl 2022|13:39:16

„Zariadenie je pripravené nabíjať štyri bicykle súčasne, k dispozícii je aj vzduchový kompresor a rôzne servisné náradie, nájdete ju v blízkosti reštaurácie Nová Ponorka. Využitie služby je bezplatné, k dispozícii sú rôzne nabíjacie adaptéry, ktoré vám na požiadanie vydá personál reštaurácie,“ uvádza na Facebooku Winter Park Martinky na Martinských holiach.

Nabíjačku osadili v spolupráci s Krajskou organizáciou cestovného ruchu Žilinský turistický kraj a Oblastnou organizáciou cestovného ruchu Turiec. „Som veľmi rád, že sme stihli inštalovať aj druhú cyklonabíjačku na strane Lúčanskej Malej Fatry. Prvá je umiestnená vo Valčianskej doline, pri hoteli Impozant,“ hovorí Dalibor Steindl, člen predstavenstva OOCR Turiec a poslanec MsZ Martin.

V rámci aktivít oblastnej organizácie cestovného ruchu Turiec plánuje mesto Martin pokračovať ďalej. Na rade je umiestnenie ďalších staníc, jedna z nich bude v centre mesta. „V roku 2022 z rozpočtu našej organizácie CR TURIEC zadovážime a umiestnime elektrickú nabíjačku pre e-bajky v aj obci Necpaly. Postupne chceme takto pokryť cyklocesty v predhorí Veľkej Fatry, až po Turčianske Teplice a Turček. Cieľom je vytvoriť ucelenú sieť „cyklopointov“ s rôznymi stupňami služieb tak, aby návštevník Turca mohol absolvovať nerušenú túru okolo celej Turčianskej kotliny,“ dodáva Dalibor Steindl.

Cykloturistika je v Turci veľmi obľúbená. Ponúka niekoľko zaujímavých trás. Pozrite sa, kadiaľ sa môžete vybrať, ak plánujete výlet napríklad na Martinské hole.

Veľká Lúka - Malá Fatra 1.jpeg FOTO: Dalibor Steindl

Trasa Martinské hole-hrebeňovka je dlhá 27 kilometrov a trvá takmer tri a pol hodiny. Technickú hrebeňovku Martinskými hoľami môžete zahájiť v Martine na Podstráňach, pod Martinskými hoľami, pri dolnej stanici bývalej lanovky. Môžete ísť po žltej turistickej značke, alebo po červenej značke cyklotrasy. Kamenistou zvážnicou sa dostanete až na asfaltku, ktorá vedie z Vrútok na Hole až k vysielaču Krížava.

Od chát na Martinských holiach pokračuje cyklotrasa po žltej turistickej značke k vysielaču Krížava (1451 m n. m.). Pri ňom sa napojíte na červenú turistickú značku, ktorá vedie na Veľkú lúku, Vidlicu a Veterné. Na Hornej lúke sa napojíte na zelenú turistickú značku. Po turistickom chodníku a zvážnici sa cez vrch Ostrý dostanete až do obce Bystrička a z nej nazad do Martina.

Ďalšou zaujímavou je trasa z Vrútok až na Martinské hole. Je dlhá 27 kilometrov a prejdete ju približne za tri a štvrť hodiny. Náročný výstup ponúka neuveriteľné výhľady. Trasa sa začína pri autocampingu Turiec, po asfaltke, neskôr po lesnej ceste. Na križovatke ciest Pod Kalužnou, vo výške približne 1100 metrov, odbočte doprava, a pokračujte stále smerom do kopca.

Po chvíli sa ocitnete na Martinských holiach. Odtiaľ pokračujte po žltej, alebo modrej značke, až prídete pod vysielač. Červená značka vás potom dovedie na vrchol Krížavy. Tu sa vám naskytne nádherný výhľad na Vrútky, Martin, Sučany, Turany a rieku Váh. Cestou nazad môžete vybehnúť na neďaleký vrchol Veľkej lúky (1 471 m n. m.), s výhľadom na Rajeckú dolinu a Strážovské vrchy. Dole idete rovnakou cestou, ako ste vyšli hore, „Pod Kalužnou“ však odbočíte na zvážnicu a chodník, po žltej turistickej značke. Cez Hodinovku sa dostanete do oblasti Osikovo a po ceste dole pod hotelom odbočíte doľava. Táto cesta vás dovedie do bodu štartu.

Na Martinské hole a Krížavu sa môžete vybrať aj inou trasou, zo Strečna. Trasa s prevýšením 1700 metrov, je dlhá 38 kilometrov a trvá 5 až 6 hodín. Začína sa v Strečne pod hradom, po cykloznačke, povrch je najprv asfaltový. Neskôr vás spevnená lesná cesta privedie pod Rakytie, odkiaľ je výhľad meander Váhu, aj hrad Strečno.

Červená značka vás vedie úsekmi kosodreviny a Zázrivá (1 394 m n. m.), tam si vychutnáte výhľad na Žilinu, vodné dielo, a na Martin. Náročné stúpanie ďalej vedie na sedlo Javorina, na Saračníky. Odtiaľ pokračujete po zelenej značke až na Malú kopu. Tam odbočte vpravo až na rázcestie a ďalej pokračujte po cykloznačke. Dostanete sa až na Krížavu (1 451 m n. m.), ktoré sa končí príchodom na povestný lúčnatý hrebeň. Trasa ďalej vedie zjazdami zo Zázrivej, cez sedlo pod Minčolom, až hore na Minčol. Odtiaľ dole, cez sedlo Javorina, cez Úplaz a Rázsošnú a od sedla pod Kojšovou po žltej značke do Strečna.

Zdieľať článok

Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk

Lock-icon

Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť