V tuneli finišujú práce na betonáži vozovky a inštalácii technológií. Mimo tunela sú práce takmer hotové. Skončiť sľubujú ešte pred koncom roka. Igor Choma to prezradil v reportáži pre televíziu TA3.
Redaktor Peter Revús mal šťastie, že sa už mohol po novej vozovke previezť z Višňového až do Dubnej Skaly. Aj keď bude po otvorení rýchlosť v tuneli obmedzená na 100 km/hod, teraz je dovolené ísť maximálne tridsiatkou. Aj tak vraj cesta trvá kratšie, ako cez Strečniansku úžinu.
Igor Choma pre TA3 prezradil, že robia všetko pre to, aby tunel odovzdali ako vianočný darček všetkým motoristom.
O mesiac by mohla byť betónová vozovka hotová v jednej, aj druhej tunelovej rúre.
Technológie sú už nainštalované spolovice. Je to viac ako osemdesiat ventilátorov a stovky kilometrov rôznych káblov, vyratúva Choma.
Podľa stavebného dozoru NDS Mateja Blaška už zhotoviteľ montuje konečné prvky, čiže rozvádzače, káble, rozvody a malú vzduchotechniku.
Vonkajšia časť diaľnice medzi Žilinou a Dubnou Skalou je prakticky hotová. Stačí vraj už len namaľovať čiary.
V lete by mohli kompletne dokončiť už aj technológie. Hneď potom začnú so skúškami. Tie však budú, na slovenské pomery, jedinečné. A to najmä vzhľadom na dĺžku tunela Višňové, ktorá je cca. 7,3 km.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť