Ako píše Národná diaľničná spoločnosť, výstavbu tunela Horelica v Čadci realizovali na etapy. Začali už v roku 1996.
Aktuálna priemerná denná intenzita dopravy je na úrovni vyššej než 18-tisíc vozidiel, pričom podiel nákladnej dopravy je na úrovni viac ako 20 percent.
Tunel Horelica je jednorúrový tunel s dvomi jazdnými pruhmi pre obojsmernú dopravu a zvýšeným peším chodníkom po oboch stranách. Výnimočnosťou v rámci Slovenska je šírka vozovky medzi okrajmi chodníkov. So šírkou 9 metrov patrí tunel Horelica k najširším tunelom. Operátorské pracovisko tunela je priamo pri tunelovej rúre a riadi tri tunely (Horelica, Svrčinovec a Poľana).
Inovácie
Počas 20-ročnej prevádzky tunela Horelica vymenili ventilátory, tunelový rozhlas, EPS systém, technológie, kamerový a detekčný systém, obnovili retroreflexné technológie, obnovila sa drsnosť cementobetónovej vozovky v tunelovej rúre a aplikoval sa nový nástrek vodorovného dopravného značenia.
NDS pristúpila aj k modernizácii požiarneho núdzového osvetlenia a zabezpečený bol ochranný náter tunelového ostenia. Diaľničný obchvat Čadce odstránil časté uzatváranie tunela.
Za tunelom Horelica v smere k hraniciam s Českom a Poľskou republikou sa infraštruktúra plynule napája na diaľničný úsek D3 Čadca, Bukov – Svrčinovec.
Sprevádzkovaním diaľničného úseku sa zlepšila dopravná situácia v regióne, najmä vo Svrčinovci, Čiernom, Skalitom a v samotnom meste Čadca. Tranzitná doprava bola presmerovaná na diaľnicu a dovtedy priebežné uzatváranie tunela Horelica sa takmer stalo minulosťou.
Ďakujeme, že nás čítate. V prípade, že ste našli v článku chybu, napíšte nám na redakcia@sp21.sk
Pre pridávanie komentárov do diskusie sa musíteprihlásiť